Minusgrader

Är det bara jag som tycker att det är lite härligt minusgrader? Nyss snöade det här utanför Kupolen, där jag sitter och jobbar. Det snöade väldigt lite visserligen, men ändå. Jag har inget emot det. Och i Falun snöar det tydligen så att det är vitt på marken. Bra! Har mycket hellre vinter än något mittemellan. Dessutom trivs jag tusen gånger bättre i vinterjackan än höst/vårjackan.

Jag gillar att jobba helg här på Manpower. Det är så otroligt lugnt och skönt... vi är fyra personer på hela bygget just nu. Däremot är det inte lika roligt att stiga upp klockan 6 en lördag- och söndagmorgon. Det finns ju inte ens Nyhetsmorgon att vakna till då. I morse steg jag lite slött upp klockan 6 och fixade frukost och sånt. Eller ja, slängde i mig müsli heter det väl. Och bredde slarvigt mackor som jag tog med mig. Insåg att det inte gick nån buss den vanliga tiden på lördagar. Det var bara att hämta cykeln i förrådet. På med hjälmen och ut i mörkret och minusgraderna. Härligt! Allvarligt alltså, det var jättehärligt att swischa till stan i minusgraderna. Med tjocka kläder fryser man inte. Det enda som händer är att ansiktet får sig en liten  skön chock och hjärnan vaknar till liv. Dock slumrade jag nästan till lite på bussen till Borlänge, men för ovanlighetens skull har jag varit pigg idag. Woho! Fast det har varit rätt lugnt på kundtjänsten idag, så jag har suttit med lite annat tråkigt, så nu kollar jag i kors, men det löser sig nog på cykelturen hem sen när jag kommer till Falun. :)

11 dagar kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback