Mooot Paris!

32676-19Återigen. Jag är så otroligt förväntansfull. Jag minns att när jag kom tillbaka till Paris i december var det så otroligt nostalgiskt och märkligt att vara tillbaka. Av någon skum anledning kände jag inte för att bo där igen. Ibland när jag tänker på Paris längtar jag så otroligt mycket tillbaka till livet där, men ibland får jag en konstig känsla, nästan lite ångestladdad när jag tänker på det. Jag har ingen aning om varför, jag hade det verkligen helt underbart där förra året. Kanske beror känslan på att jag känner mig klar med staden? Jag vet inte. Eftersom jag skulle vilja läsa franska på Sorbonne, så ska det bli intressant att se hur jag känner den här gången. En stor del av mig säger att jag vill tillbaka. Bli säkrare på franskan.


Imorgon förmiddag: mot Arlanda. Halv tio på söndag morgon är vi i Paris. Paris. Regina och jag. Pain au chocolat. Montmartre. Crème brulée. Séphora. Parler un peu francais. Åka métro. Gå över Seine. Fotografera.

Kommentarer
Postat av: Therese

Bonnes vacances!

Postat av: barajagjohanna

Therese>> Merci à vous!

2006-04-29 @ 08:54:50
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cicci

Hoppas din resa bli super!! Hur länge skulle du stanna nu igen?? Oh, själv längtar jag till på onsdag och hoppas hoppas det blir varmt och skönt! För när det regnar och är kallt i Paris då är det riktigt riktigt kallt! Usch..!

2006-04-29 @ 14:31:51
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: barajagjohanna

Stannar till på måndag. På tisdag är det 20 grader och växlande molnighet, så jag tror att du kommer i precis rätt tid och vi är där i precis fel tid. Haha.

2006-04-29 @ 15:15:46
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cicci

Ja jag såg det!! Blev riktigt glad :) Risk för regn, men jaja..så länge det är varmt så är det helt ok för mig! Hoppas flygningen och resten av resan blir super!

2006-04-30 @ 01:50:43
URL: http://ciccicicci.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback