Stress

Pratar i telefonen från det att jag går från datorn på arbetsplatsen till jag svänger ut i rondellen vid Kupolen, bestämmer att vi hörs imorgon. Kör hem, trött efter jobbet. Tittar lite i kors, inser att jag är en trafikfara. Kommer hem, går fort upp till lägenheten, inser fort att min granne har flyttat, för det står inte längre hennes namn på dörren bredvid min utan två andra namn, så jag tror nästan jag har gått en våning för mycket. Häller i mig lite iste, fyller i lite på ansökningsblanketten som ligger på bordet, hittar Krokofant på msn som hjälper mig att översätta lite till franska. Tar ordbok och grammatikbok, papper och kör hem till föräldrarna, skriver allt på datorn, skriver ut, skriver adresser på kuvert, slänger i mig ett äpple. Kör därifrån, stannar på Konsum och köper yoghurt, bröd, paprika och två frimärken och kör sen vidare mot sista-minuten-brevlådan. Postar breven till Disneyland och Avista och kör vidare hemåt, jättetrött och ännu mera trafikfara. Parkerar, får med nöd och näppe med mig allt in i huset. Känner hungern i magen och värken i huvudet. Kommer på att jag har tvättid imorgon, går för att boka om den eftersom jag ska grilla i Borlänge imorgon kväll, inser att jag inte kan tvätta på torsdag heller eftersom det är konsert, och inte heller på fredag eller under helgen eftersom jag får besök. Struntar i att boka om tvättiden. Tar hissen upp till mig, måste ha mat mat mat. Sätter på datorn, börjar blogga men struntar i det, går till köket och tar ut vegschnitzel och lagar mat för första gången på mer än en och en halv vecka. Till och med en matlåda blir det. Äter samtidigt som jag pratar i telefonen. Sätter mig här, börjar tokskriva och spela Betapet samtidigt som jag pratar i telefonen igen och blir påmind om att jag måste marinera qournfiléer och hälla upp vin i en mindre flaska till morgondagens grillning. Inser också att jag nog måste varva ner lite nu. Sova vore inte fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback