"Jag betalar din mat!!"

Så stod det i ett sms som jag just fick. Det var från mamma. När jag var hos föräldrarna igår fick jag med mig lite mat hem. Ris, kikärtsgryta, en tårtbit och så ett paket smör som höll på att ta slut. Haha. Men bättre med ett som nästan är slut än mitt som är helt slut. Mamma klagade lite på mig, att jag måste planera inköpen bättre. Då klagade jag tillbaka, det är inte så lätt när man redan några dagar efter lönen ligger flera hundra back eftersom pengarna inte räcker till, och det resulterade nog i sms:et. Jag har fått order om att skriva en nota till morgondagen, så åker vi och handlar när jag agerat chaufför Säter t/r. Det är lite jobbigt det där med att nån annan ska betala... men jag kan ju inte klaga direkt... tacka istället kanske.

Kommentarer
Postat av: Linn

Snäll mamma. :)

Postat av: barajagjohanna

Linn: Mm, och jag får dåligt samvete. :]

2006-12-11 @ 14:07:53
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Therese

Snäll mamma men det kan inte vara kul att jobba och ändå ha dåligt med pengar. Måste kännas lite meningslöst att jobba då. Fast jag förstår självklart att du hellre vill jobba än gå på a-kassa , soc eller sånt och det finns ju en social bit med att jobba.

2006-12-11 @ 15:36:50
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: Cliff Hanger

Klart att du ska ta emot sponsringen. Äta bör man och kommer det från din egen mamma borde det inte ligga för mycket stolthet i det. Annars kan du alltid betala tillbaka när du blir rik!

2006-12-11 @ 18:32:10
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Therese: Nej, det känns fruktansvärt surt att jobba och ändå ha dåligt med pengar. Det är inte alls kul när folk som går på a-kassa får ut bra mycket mer än vad jag får... Men självklart jobbar jag hellre, dels för att ha något att göra men också för den sociala biten.

Cliff Hanger: Jo, absolut... jag gillar inte att ta emot pengar bara, men jag bjuder såklart igen när jag blir rik. :)

2006-12-12 @ 07:51:22
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback