Julgransbekymmer

32676-464Förra året hade jag en julgran. Det var mamma och pappa som hade kvar en plastgran från vår sålda stuga i Sälen och nu bara stod granen i förrådet och mamma undrade om jag inte ville ha den. »Neej, varför då?!« blev mitt chockade svar. Men sedan kom jag på att det skulle vara rätt roligt. Det är ju trots allt ganska fint. Normalt hör det ju till att man inte sätter upp granen förrän en till två dagar före julafton, men jag satte upp min plastgran lång tid före dess. Det var ju ändå bara en plojgrej. Och fint blev det. När det var dags att plocka ner granen tyckte mamma att den skulle ställas i mitt förråd. Det höll jag inte med om och mitt argument var att jag givetvis ändå inte kommer att bo kvar till nästa år.

Nu är det nästa år, och visst bor jag kvar... Jag har än en gång tagit hem plastgranen till mig. Och satt upp den. Men den blev inte direkt rak. Och plötsligt känns det jättetrångt. Och den känns ful och opassande och ivägen. Därför tror jag att jag plockar ner den igen ikväll om jag orkar och har tid. Och ställer den i mitt förråd. Man vet ju aldrig, jag kanske bor här även nästa år.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag känner att jag skulle vilja ha en gran och mer julpynt men jag kastade och gav bort sånt innan ja flyttade till Madrid. Jag sklle ju varit borta i flera år... Samtidigt är jag arbetslös och extremt fattig så då känns det inte prioriterat att lägga pengar på

Jag äter inte glutenfri-veganmat. Det skrev jag bara för att reta Niklas som tjatar om kött hela tiden. Inte heller har det blivit mer iskätande utan jag äter mina quorn , grönsaker och annan vanlig veg.mat

Postat av: Camilla

Ditt vardagsrum ser riktigt mysigt ut ;)

2006-12-07 @ 23:07:49
URL: http://millaaa.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Therese: Ja, om man ska köpa allt nytt blir det kanske lite dyrt... Klart det finns annat att prioritera.

Camilla: Det är det också. ;)

2006-12-08 @ 08:05:46
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Fiorella

hej tjejen. Nu har jag sökt jobbet som kundtjänstpersonal så nu får du allt hålla tummarna :). Försöka få med några av dina tips i ansökan så jag hoppas de köper det :). Kram

2006-12-08 @ 11:50:32
URL: http://fiorella.3w.se
Postat av: barajagjohanna

Fiorella: Vad kul, jag håller alla tummar jag har!

2006-12-08 @ 12:26:43
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback