Böcker, böcker, böcker!

32676-44

Jag blev påmind om bokrean idag! Tack och lov, jag skulle blivit arg på mig själv om jag missade den i år igen. (Jag brukar nämligen göra det, och så kommer jag på det så sent att allt är slut.) Så när jag kom till Falun efter jobbet idag gick jag till Akademibokhandeln och gick runt, runt och tittade på böcker. Det var väldigt billigt med inbundna böcker, men ärligt talat.... pocket är ännu billigare, så det slutade som det brukar: jag stod som besatt vid pockethyllorna - det var ju trots allt fyra böcker till priset av tre. Plötsligt märkte jag att jag hade åtta böcker i famnen och fick därför skynda mig mot kassan för att det inte skulle bli ännu fler. Men vad är 369 kr för åtta böcker? Hade jag köpt dem inbundna hade ju priset snarare blivit det dubbla, nästan. Dessutom passar pocketformatet mig bättre, jag som alltid släpar böckerna i väskan.

Om jag har läst en bra bok av en författare, så köper jag automatiskt fler böcker av den författaren, oavsett om jag hört bra om boken eller ej. Sån är jag. Och det märktes av mina köp idag:

Elva minuter av Paulo Coelho (gillade Alkemisten och läser nu Veronika bestämmer sig för att dö och kände att Paulo Coelho-samlingen skulle bli lite bredare då jag gillar hans sätt att skriva)
Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät av Paulo Coelho
Djävulen och fröken Prym av Paulo Coelho
Kalla det vad fan du vill av Marjaneh Bakhtiari ("...en uppriktig guide till vårt land, med människor så rädda att inte höra till att de stänger ute andra. Dessutom en stark berättelse om människor som lever och kämpar och säger stopp: »Jag tänker inte vara den fördom du har bestämt dig för, jag tänker inte spela den rollen.« Och hela tiden skrattar man." Tror det är en intressna synvinkel.)
Inte enklare än så av Kajsa Ingemarsson (läste Små citroner gula och På det fjärde ska det ske och blev totalt frälst i hennes enkla och fängslande sätt att skriva, så den här boken var given)
Lasermannen av Gellert Tamas
De i Utkanten Älskande av Johanna Nilsson (sedan jag läste hennes debutroman Hon går genom tavlan, ut ur bilden för många år sedan är jag fast och köper numera hennes böcker för att det är hon)
Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith

Så nu har jag att göra. Mest på bussen och tåget, för på senare tid (eh, de två senaste åren?) är jag för rastlös för att läsa annars. Det svåraste just nu är att bestämma sig för vilken bok jag ska börja med...

Kommentarer
Postat av: modeamatören

Yes, yes och ännu mer yes! Boken "Kalla det vad fan du vill" är på rea :) Hur mycket kostade den?

Postat av: ida Hoo

Aaah, elva minuter är sjukt annorlunda och skön. En jäkligt läsvärd bok :D

2006-02-23 @ 22:52:40
Postat av: Maria din vän i skåne...

Hejsan Johanna! saknar dej och läser alltid dina inlägg! så roligt att ta del av ditt liv! ringer dej smulan snart!

2006-02-24 @ 09:19:17
Postat av: barajagjohanna

re modeamatören-> Åh, jag minns inte, har slängt kvittot, men jag gissar på 55 kr, och nu var det pocket jag köpte. Men det var 4 böcker för priset av 3 på Akademibokhandeln. Annars rekommenderar jag Adlibris starkt (www.adlibris.se), där tror jag du får pocketboken för ca 40 kr!

re ida Hoo-> Vad bra att jag köpte den då. :D

re Maria-> Åh, vad jag saknar dig med och våra stunder i Paris! Önskar lite jag var där igen... Vi måste höras snart.

2006-02-24 @ 18:11:02
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Linn

Har precis läst ut "Elva minuter". Ger den tummen upp! Den talade verkligen till mig - rätt in i hjärtat. Rätt bok vid rätt tillfälle i livet, perhaps? Har nu börjat på "Alkemisten" fast på engelska. Hoppas den är så bra som jag har hört.. :)

2006-02-26 @ 15:29:18
Postat av: barajagjohanna

re Linn-> Jag har kommit en tredjedel i den nu och gillar den... :)

2006-02-26 @ 21:33:19
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: askungen

Tipsa mig om vilka böcker du tror som passar mig, jag är ett mysterium och andlig.

2006-11-02 @ 09:58:59
URL: http://nogg.se/askungen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback