J'ai parlé français!

Vi var på McDonalds inatt efter krogen, jag, Josefin och Jonas. Ett gäng på sex stycken satt framför oss och pratade franska. Jag blev hellycklig av att höra riktig franska. Jonas kände en av dem och sa "hon här pratar franska, hon har bott i Frankrike!" varpå mannen kom fram till mig och sa "oui? Vous parlez français?" "Oui, un petit peu", sa jag lyckligt. Han undrade hur det kom sig och jag förklarade och han satte sig mittemot mig och så pratade vi lite franska. Han visade foton på sina barn och när de var i Paris i somras och berättade lite. Det var så himla roligt. Jag trodde inte jag kunde bli så glad av att använda mig av franskan. Det var ju en ganska lätt konversation, men att jag över huvud taget förstår allt han sa gör mig jätteglad - för ett år sedan fattade jag ju knappt ett ord!

Jag får inte släppa det här med språk känner jag. Det är verkligen en häftig upplevelse att märka att man plötsligt kan kommunicera på ett språk man förr inte kunde ett ord på.

À bientôt mes amis.


Kommentarer
Postat av: Mellan

vet inte riktigt vart jag ska svara , men jag tar det här då :) det enda du behöver göra är att infoga bilden först, och sen så enda väljer du att lägga den till vänster eller höger.. sen sätter du ut markören där du vill börja skriva.. :)

Postat av: Mellan

haha! ja det finns en Panel ovanför där du skriver inlägget.. där kan du välja om du vill vänstra bilden, centrera den eller lägga den till höger :)

2006-01-26 @ 16:16:03
URL: http://mellan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback