Ge mig fler lediga dagar

32676-197Skönt att strosa omkring i Stockholm tillsammans med Ida utan att passa någon tid, äta kulglass i Gamla stan, ta Djurgårdsfärjan för att åka karuseller på Grönan, och dagarna därefter sola och bada i Uppsala och därmed ta mitt första dopp. Dessutom lite fest i Uppsala, äntligen få träffa Vicki, och idag en härlig lunch längs Fyrisån. Jag önskar att jag kunde få vara ledig lite mer än fyra dagar. Jag är inte färdig med ledigheten än, jag behöver minst ett par veckor. Men det var skönt att komma bort lite, det behövdes.

På Gröna Lund kände jag mig lite gammal. Första gången vi stod i kön till berg & dalbanan var jag utan tvekan äldst. I berg & dalbanan skrek vi högst av alla och till en början var inte för att det var kul, utan för att det var läskigt. Skräckblandad förtjusning. Jag tyckte det var läskigt - det har jag aldrig tyckt tidigare! Då har jag enbart tyckt att det varit härligt. Eftersom jag helst inte åker karuseller där man är upp och ner fick Ida åka Extreme ensam och eftersom Ida är höjdrädd fick jag åka Uppskjutet ensam. Men skrek gjorde jag ändå. Uppskjutet är nog den härligaste attraktionen på Gröna Lund enligt mig, men till och med det var lite läskigt. Sedan måste jag fått en knäpp, för jag ställde mig nämligen i kön till Extreme, vilken jag åkte trots min rädsla för att snurra och vara upp och ner samtidigt. Jag överlevde! Bläckfisken blev vår favorit. Det var vi och ungarna (som sagt: jag börjar nog bli lite smågammal...). Vi åkte så många gånger att killarna som hade hand om karusellen skakade på huvudet åt oss.

Att sedan komma tillbaka till en bastuvarm lägenhet med gammal disk och bli påmind om att jag måste tillbaka till vardagen imorgon, det ger mig ångest. Vill inte!

32676-197 32676-198
Stockholm och Uppsala

32676-196 32676-195
Sol över Stockholm och sol över Uppsala

Kommentarer
Postat av: Cicci

Låter som en trevlig helg :)!

Postat av: barajagjohanna

Cicci>> Det var det!

2006-07-09 @ 21:04:42
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Therese

Åh fina bilder , jag har bott i både Stockholm och Uppsala och gillar båda städerna. Är du där i slutet av augusti kan vi kanske ta en fika

2006-07-10 @ 15:31:14
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Therese>> Ja, jag har ju bara bott i Uppsala, men jobbade ett par månader i Stockholm och har kompisar där, så det händer att jag är där. Båda städerna är otroligt vackra! Självklart tar vi en fika om jag är där i augusti!

2006-07-10 @ 15:46:40
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: IdaHoo

Bläckfisken var ju bäst :D

2006-07-11 @ 19:01:14
Postat av: IdaHoo

Den där ångesten jaa.. Hemsk den är! Whyyy?

2006-07-11 @ 19:03:00
Postat av: barajagjohanna

Ida>> Mm, Bläckfisken är grym och ångest mindre grymt. :P

2006-07-11 @ 19:26:39
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback