Kärlek, vad är det?

Med risk för att låta gnällig och tycka synd om mig själv... läs på egen risk och klaga inte på mitt klagande.

Kärlek är något jag har gett upp hoppet om, egentligen för längesen tror jag. Och ja, jag menar allvar när jag säger så. Det är tragiskt, men jag tror faktiskt inte på kärlek. Sex är överskattat och kärlek måste vara ett påhitt. Alla killar verkar vara likadana (snälla, bevisa att jag har fel). Jag hoppas givetvis på att kärlek existerar och jag önskar att jag får uppleva det, men tron på att jag kommer få göra det är faktiskt borta.

Vänskap är viktigt. Jag insåg verkligen det i helgen. När jag bodde i Uppsala var det Anna, Ida, Vicki och jag som hängde ihop. Klassens interna lilla tjejliga, blev vi kallade. Vi åt middagar, vi skrattade och pratade, vi åt på kinarestaurang, vi tränade, vi tittade på hockey, vi pluggade. Ibland sov vi alla fyra i min etta. Alla hade sina bestämda platser runt matbordet och i sängen/bäddsoffan. Det händer att jag saknar den där tiden. Nu, där jag bor, har jag ju inget gäng att hänga med. När jag träffade Ida och Vicki i helgen inser jag hur dum man är som inte träffas allihopa och har roligt tillsammans oftare. Varför gör man det krångligt? Varför hör man inte av sig? Varför händer det att man sviker varann? Jag är livrädd att förlora vänner. Gör jag det, har jag inget kvar.

Det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är...

Vem i hela världen kan man lita på?



Vicki, jag, Ida. Jag och Vikci delar kudde. Ida och Vicki promenerar.

Kommentarer
Postat av: Therese

Det där var pessimistiskt om kärlek t.o.m jag som troligen ska separera från maken tror att jag kommer att älska någon igen någon gång. Så det ska inte vara några problem för en så fin tjej som du att hitta kärleken.
Tyvärr blir man ju kompis med dom bra killarna och ihop med dom mindre bra... fast inte alltid förstås

Postat av: Therese

I början av filmen tyckte Amelie också att sex var överskattat sen träffade hon Nino. Du kanske ska leta vid fotoautomaterna i Paris tunnelbana ;)

2006-07-10 @ 23:57:21
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Therese>> Jag vet, jättepessimistiskt... Men man kan inte bli annat när man märker hur folk (läs: killar) beter sig. Jag vet att jag inte ska generalisera, men det är inte lätt just nu.
Oj, det var inte roligt att höra att ni kanske ska separera. Hoppas det känns okej i alla fall. Vi kanske skulle ta en tripp tillsammans till fotoautomaterna i Paris tunnelbana. ;)

2006-07-11 @ 08:05:20
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Therese

Jo det känns okey och vi får väl se hur det blir... börjar med lite paus. En tur till fotoautomaterna i Paris tunnelbana låter som en toppenidé ;)

2006-07-11 @ 11:04:14
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Therese>> Då spikar vi det. ;) I höst nån gång skulle passa bra då jag ändå befinner mig i landet. Hångla mot bardiskar och sånt där som du verkar gilla kanske vi kan ägna oss åt också. Jag är dock inte så förtjust i fransmän och för tillfället inte i killar överhuvudtaget, men det får jag väl ändra på då. :)

2006-07-11 @ 12:57:41
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cicci

Jag vet inte vad jag kan säga för att överbevisa dig, men jag VET att du har fel angående killar och kärlek. Visst, många skitar finns det och trots att jag tillbringat (slösat bort) tre år av mitt liv på en kille som inte var den snällaste alla gånger så trodde jag fortfarande på kärleken och jag hade rätt för den hittade jag ju till slut också :)! Däremot ska man inte undervärdera vänskap, det är mycket viktigt!

2006-07-11 @ 18:39:04
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: barajagjohanna

Cicci>> Tack för uppmuntran... Ja, några bra killar MÅSTE det ju finnas eftersom ni är ganska många som verkar ha dem ändå. Men det är kanske just det - de är redan upptagna!

2006-07-11 @ 19:28:42
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Mellan

karlek existerar inte i denna varld! Hoppas du har det bra anda.. :)

2006-07-11 @ 19:44:24
URL: http://mellan.blogg.se
Postat av: Fred

Hej Johanna!
Det finns massa bra killar... Det kommer att lösa sig. Håller tummarna! :-)

2006-07-11 @ 19:54:57
URL: http://www.lugnetochfred.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Mellan>> Nån som är ärlig och håller med, great! ;) Annars har jag det bra. Hoppas du också har det. Följer dig på bloggen!

Fred>> Vart håller de hus? Tack för att du håller tummarna. ;)

2006-07-11 @ 21:05:22
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Fred

Ja Johanna, där man minst anar det är nog svaret. Det tog tid men jag hittade en bra rolig och juste kille. Men jag var 29 ;-)

2006-07-11 @ 22:10:16
URL: http://www.lugnetochfred.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Fred>> Jaa, jag antar att det är så...

2006-07-12 @ 08:10:53
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: rage77

Helt rätt. Kärlek existerar inte. Efter nio jävla års singelhelvete är det konstaterat. Det är en jävla myt bara!
Japp, jag är bitter, so bite me!

2006-10-08 @ 03:33:41
Postat av: Johan

Jag vill bara hålla med om det som du redan
konstaterat att käek existerar inte. Det är bara
ett påhitt för att man ska ha något att
sträva efter här i livet. Många påstår att de
funnit den men jag är tveksam om det kan stämma
verkligen.Jag har då aldrig upptäckt den, kan det
vara inbillningen kanske hos dessa människor.
Att de fantiserar att allt är så underbart,för
att de ska tycka att livet ska vara drägligt.
Låt livet ha sin gång bara

2007-02-05 @ 21:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback