Brr!

32676-151Snopet när jag stått och väntat i en halvtimme, att nattbussarna inte går hem till mig sommartid. Så jag ringde lillebror. Avstängd mobil. Ringde lillebrors ena kompis. Fick nummer till lillebrors andra kompis. Lyckades träffa på lillebror. Men han sket i mig och lämnade mig ensam. Ingen nattbus, J svarade inte i telefonen och taxi skulle jag få vänta på i evigheter. Jag hade inget annat val än att GÅ hem i natten. Ensam. Under tiden som jag gick hem släcktes gatubelysningen trots att det inte var ljust. Det ljusnade dock under min promenad hem. Ensam mitt i natten med vetskapen att det finns många onyktra människor ute... det är ganska läskigt. Klackarna ekade och kall var jag. Höll krampaktigt om väskan i vänsterhanden och mobilen med extremt dåligt och pipande batteri i högerhanden.

Hem kom jag i alla fall. Stelfrusen, trött, hungrig och törstig. Gonatt.

Kommentarer
Postat av: Linnnn

Ännu en gång måste jag inflika med följande - önskar jag var där! Brr. Gillar inte att promenera ensam. Luckily, you made it all way home! :]

Postat av: barajagjohanna

Linnnn>> Ja, det hade varit roligt. Då hade du fått träffa galna människor på dansgolvet inatt. :) Nej, promenera ensam på natten ska man bara inte.

2006-06-04 @ 19:00:54
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: tinatoon

WTF, vart bor du egentligen??? Vi hade chaufför o ledig plats i bilen jue... :S Gillar inte att flickor går ensamma hem på nätterna i mörkret...

2006-06-04 @ 22:53:41
URL: http://tinatoon.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

tinatoon>> Bor i Herrhagen, första höghuset. Jag gillar inte heller att flickor går ensamma hem på nätterna i mörkret. Faktiskt. Men jag hade ju inget val. :P

2006-06-05 @ 07:55:28
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback