Det mesta regnar bort...

Och så var den första kvällen med allsång avklarad. Allsång på Skansen är fasen mitt favoritprogram! Kan något bli mer svenskt, eller? Kan ni tänka er något sånt här i något annat land, ni utlandssvenskar? Tusentals människor som samlas för att sjunga tillsammans. Jag har aldrig upplevt ett Allsång på Skansen live, men skulle hemskt gärna göra det. Jag hade min chans sommaren 2001 när jag medverkade i turnén "Attityd on tour - för en alkoholfri uppväxt" och befann mig en vecka i Stockholm. Istället för allsången valde jag dock schlagerkväll med Christer Björkman och Richard Herrey. Inte helt fel det heller, men allsången hade ju varit något extra... Nästa vecka skulle jag mer än gärna dit och titta på Carola, Andreas Johnson och I'm from Barcelona. Det kan dock bli svårt att åka dit med tanke på jobbet...

Det är något nostalgiskt med "Sommaren är kort" på något vis. Texten känns härlig och vemodig på samma gång. Och jag blir så töntigt sentimental. Sommaren är kort, det mesta regnar faktiskt bort, och hösten är faktiskt här snart.

Frans var ju på scenen ikväll också och sjöng sin "Who's da man". Underbart att se lillkillen digga på scenen i Ibrahimovic-tröja och Sverigemössa. Grym kille, jag fick ju tårar i ögonen bara för att han var så fantastiskt söt.

För övrigt regnar faktiskt det mesta bort just nu. Men det gör inte mig något, jag tycker att det är ganska mysigt, plus att jag ju sitter inne hela dagarna, så det är bara deppigt om det är varmt och soligt. Det har regnat rätt rejält bildligt talat på sistone också. Men idag har det varit en bra dag idag, för första gången på ungefär två-tre månader har det känts meningsfullt, trots att jag inte har gjort något annat än att jobba, men variation och bra stämning gjorde min dag. Det känns skönt.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahaha, jaa Frans var ju sjukt söt! Jag ville också gråta nästan.
Keep up the good work, fler bra dagar kommer. Jag lovar :)

Postat av: barajagjohanna

Hanna>> Jamen såg du hans söta, blyga leende?! Och så gulligt chokladbrun, och så nya framtänder, hihi. Synd man inte är sju. ;)

2006-06-27 @ 22:42:25
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Hanna

Jaa, gulligaste! Jag skulle vilja ha honom som lillebror.

2006-06-28 @ 20:33:30
URL: http://clementin.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Hanna>> Jaa, jag med, vi delar på honom väl? ;)

2006-06-28 @ 21:53:52
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback