Du är vad du äter

32676-180Min vän Anna har semester och berättade att hon legat i sängen och läst en bok och vräkt i sig godis. "Det är semester!" sa hon. Jaa, det lät som något jag aldrig unnar mig själv. Inspirerad av Anna köpte jag en påse lösgodis på Ica idag. Men någon bok orkar jag inte lägga mig och läsa. Inte än. Sitter hellre här i soffan framför datorn och TV:n. Och jag har tröttnat på godiset efter bara fem stycken bitar.

Råkade kika på den brittiska versionen av Du är vad du äter. Det var ganska otrevligt. Ett minst sagt överviktigt par åt endast skräpmat och söp. Sedan bajsade de i varsin låda, och programledaren frågade kvinnan:
»Vad tycker du om hans bajs?«
»Äckligt!«
»Varför då?«
»Det... det är en enda smörja.«
Och så kom hon underfund med att hennes eget bajs inte heller såg så trevligt ut. Det var alldeles ojämnt färgat, tyckte hon och rynkade på näsan under sitt mun(näs?)skydd. Jotack, jag tyckte också att det var ganska äckligt. Jag satt nämligen och åt tacos (såklart) när jag såg detta och det var inte direkt så att maten smakade bra när de pratade om sitt bajs och hur otrevligt det såg ut. Alltså. Vad är det för jäkla program? Varför visar de sånt? Och framförallt: vilka människor ställer upp, och dessutom visar sitt bajs i TV? Fruktansvärt osmakligt.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Eller hur? Hur kan man vilja visa sitt bajs i tv??! Usch, dessutom får jag alltid så dåligt samvete när jag ser du är vad du äter - jag borde ju vara en stor portion tacos vid det här laget :)!

Postat av: barajagjohanna

Cicci>> Och mina armar består av gurka, benen av tomat, huvudet av qournfärs, magen av ost och allt detta är täckt av tacobrödet = en tacomåltid. ;)

2006-06-22 @ 23:25:59
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Hanna

Fast grejen är att jag älskar såna där dåligt-samvete-program. Okej, visa upp bajset är riktigt äckligt, den brittiska versionen är inte helt kul. Men svenska Du Är Vad Du Äter tycker jag om, man får sig en tankeställare samtidigt som man känner sig superdupernyttig och hälsosam i jämförelse med de stackars människorna som är med i programmet. Och så blir jag så himla glad när de lyckas gå ner några kilo. Tufft att se vad några små förändringar i vardagen kan göra.

2006-06-23 @ 11:29:29
URL: http://clementin.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Hanna>> Visst är det roligt att se att riktigt onyttiga människor blir friskare genom inspiration sådär, men samtidigt tycker jag att det kan kännas lite överdrivet att visa det i TV. Kan ju dock inte sticka under stol med att jag inte tittat på programmet... Men den brittiska versionen var lite för mycket.

2006-06-23 @ 11:46:52
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: vikki

Godiset ser riktigt lockande ut..

2006-06-23 @ 22:34:24
URL: http://hellokitty.webblogg.se
Postat av: barajagjohanna

vikki>> Nästan allt är kvar fortfarande... :)

2006-06-23 @ 22:42:34
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback