Grisskär, det är min hudfärg

Ni har väl sett den där rödbrända kvinnan i Apotekets reklam? På överkroppen ser jag ut som henne ungefär. Det blev nog lite mycket sol igår, och dum som jag är var jag inte insmord. Idag är det solskyddsfaktor som gäller. Och inomhus, eller skugga. Jag är expert på att klaga på värmen, trots att jag är glad att den äntligen är här. Men när man har blivit röd, och när alla bara vill lapa sol är det mest jobbigt. Som jag sa tidigare: jag älskar värmen i skuggan. Det bästa med att värmen har kommit är faktiskt de ljumma mornarna och kvällarna - och att skuggan är så skön. I förmiddags flydde jag solen och åkte till Kupolen och lyckades faktiskt hitta två par skor. Jag tror att mina fötter har svällt lite i värmen.

Kommentarer
Postat av: Pistache

Aj, inte kul att bränna sig.

Jag gillar också de ljumma mornarna/kvällarna. Bara det faktum att man kan gå hem från uteställena mitt i natten utan att frysa halvt ihjäl sig är uppskattat :-)

Postat av: barajagjohanna

Pistache>> Tyvärr blir jag alltid röd, det är min hy liksom. :)

2006-06-11 @ 20:41:38
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback