En säkerhetsnål för alla barn

Alla har väl hört talas om Bobby. Bobby har nästan blivit ett begrepp. Jag orkar inte ens kommentera det, för det finns inga ord... Idag läste jag i Metro att det sorgliga är att vi faktiskt aldrig skulle se Bobby om han inte hade dött. Tyvärr är det sant. Det finns tyvärr fler barn som har det som Bobby hade det, och det är ju faktiskt så att vi måste se dem. Fler måste reagera och anmäla.

32676-118
Vendettanbettan startade ett uppror på sin blogg. Hon uppmanar alla att sätta på sig en säkerhetsnål, väl synlig som brosch, som en symbol för barns säkerhet i vårt samhälle. Ett bra initiativ, men personligen hoppas jag även att det blir en förändring. Att sätta på sig en säkerhetsnål gör ingen skillnad för några barn, men det är ett ställningstagande och jag hoppas att folk faktiskt vågar säga till om man märker något, och inte bara sätter på sig en nål för att se duktig ut. Gör skillnad.

Kommentarer
Postat av: Robban

Jag håller med Rumänien var utan tvekan bäst =)

2006-05-22 @ 16:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback