Johannas första kryssning

32676-125Jamen då har jag varit iväg igen då. Konferenskryssning med facket och Viking Line till Helsingfors (tyvärr hade vi inte tid att gå i land, men staden såg fin ut). Skönt när allt är gratis. Trerätters serverat, glaset påfyllt, buffé... Som vanligt trivs jag jättebra när jag får åka iväg, och båtens gungande gick jättebra, inget illamående. Kursen var otroligt lärorik och nyttig, jag är glad att jag åkte, nu har jag mycket mer koll på mina rättigheter och tänker definitivt utnyttja det.

Det är säkert så att jag blivit gammal. För var jag festsugen? Nej. Fast sedan är det väl så att det är trevligt att må bra också, speciellt då man är på kurs. Här åt höger kan ni ändå se mig shejka loss lite på discot i söndags kväll/natt. Haha, snygg stil? Jag vet.

Idag anlände båten tidigt till Stockholm. Eftersom jag var ledig idag också, tog jag bussen till Uppsala där jag träffade Ida. Vi åt sallad på Cupido och fikade på McDonalds. Mycket trevligt att en helt vanlig vardag spendera några timmar i Uppsala med Ida, bara sådär. Såklart är jag snart tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Linnnn

Myyycket sngygg stil, skulle jag vilja säga! Wish I could learn how to move like that. ;) Puss

Postat av: barajagjohanna

Linnnn> I'll teach you! Jag lovar, det är inte så svårt som det ser ut. ;) Puss

2006-05-23 @ 21:37:13
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Therese

Välkommen tillbaka. Jag raderade mitt surinlägg. Nu sitter jag och skriver en hyllning till vardagen istället;) Eftersom jag bott i Uppsala mellan jag var 7 och 20 och mina föräldrar bor där blir jag nyfiken på Cupido. Har aldrig hört om det (har inte varit i Uppsala sen i höstas) var ligger det och vad är det för ställe?

2006-05-24 @ 13:46:55
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Therese>> En hyllning till vardagen? Ska gå in och läsa genast. Cupido ligger i Forumgallerian, bredvid gamla Konsum som numera heter Coop nära. Det är en resturang med enkel mat, vin, öl och fika, de har fantastiskt goda sallader där (man får välja fem olika saker att ha i utöver grönsallad, tomat och gurka).

2006-05-24 @ 15:57:24
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Therese

Just det tsack så mycket. Jag åt en jättegod grekisk sallad där i höstas det hette Cupido då också

2006-05-25 @ 01:45:12
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Therese>> Jag tror att Cupido har funnits ganska länge. Så länge jag kan minnas i alla fall. Det är ett bra ställe det. Ahlgrens café i Svavagallerian har lika underbara sallader.

2006-05-25 @ 14:13:00
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback