Den naturliga kvinnan

Av att läsa veckopress på nittiotalet har jag lärt mig följande: mitt hår ska vårdas med speciella produkter, mina ögonbryn plockas, mina ögonfransar färgas, mina kinder ska se smalare ut med hjälp av rouge, min hals ska gymnastiseras, mina bröst tränas, mina bröstvårtor färgas, mina armhålor rakas, min mage bantas, min stjärt höjas med hjälp av övningar, mina lår behandlas mot celluliter, min bikinilinje ska rakas, min hud på knäna bli mjuk av salvor, mina ben rakas, mina fötter smörjas, mina tånaglar målas. Om modet förespråkar naturlighet gäller likväl fortfarande ovanstående lista.

Ur Under det rosa täcket, Nina Björk

Och nej, jag är inte mycket bättre själv. Bara lite. ;)

Kommentarer
Postat av: Ida

Hmm.. Har du läst boken än? :)

Postat av: barajagjohanna

Ida: Jag håller på.

2006-11-27 @ 19:22:47
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback