barajagjohanna från A till Ö

Cliff Hanger tyckte att den här listan borde göras. Och eftersom jag har så förbannat tråkigt på jobbet (det finns inget att göra och i skrivande stund är det tre timmar och trettio minuter till jag får gå hem), så gör jag den väl då... Obs! Jag är på lite dåligt humör. Risken finns att det blir tråkigt.

A is for age:
22 än så länge.

B is for booze of choice:
Jag förstår inte uttrycket. Favoritsprit? Jag vet inte.

C is for career:
Mm, jag har en lysande karriär som kommunikatör sedan två år tillbaka. Host. Jag hoppas att jag får ett roligt jobb i framtiden.

D is for your dad’s name:
Pappa.

E is for essential items to bring to a party:
Digitalkameran.

F is for favourite song at the moment:
Scissor Sisters: I don't feel like dancin' och Lars Winnerbäck: Faller. Visserligen är de flesta av Winnerbäcks låtar mina favoriter. Tvivel, Elegi, Över gränsen, Kom änglar...

G is for favourite game:
Betapet kanske?

H is for home town:
Falun.

I is for instruments you play:
En gång i tiden spelade jag cello och piano. Men det var längesedan.

J is for jam or jelly you like:
Mammas drottningsylt är god på gröt.

K is for kids:
Förhoppningsvis någon gång i framtiden.

L is for living arrangements:
Helt ensam i min trevliga etta.

M is for mother’s name:
Morsan.

N is for name of your crush:
Pass.

O is for overnight hospital stays:
Ingen än så länge. (Påminn mig inte vafaan!)

P is for phobias:
Sådana där fruktansvärt jobbiga skolredovisningar. Och ormar och råttor och andra äckliga djur.

Q is for quotes you like:
"Tid är den mest demokratiska saken. Alla människor har 24 timmar till sitt förfogande varje dygn." Fast det där är en hat-quote också.

R is for relationship that lasted the longest:
Men... Pass. Eller ja, räknas två år när man var tio-elva-nånting?

S is for sartorial style:
Va? Jag fattar inte. Jag behöver nog plugga engelska.

T is for time you wake up:
I morse fick jag sovmorgon till 07.00. Normalt ringer klockan 06.14.

U is for underwear:
Ett par rosa boxer om ni vill veta (glöm inte att anteckna).

V is for vegetables you love:
Sparris.

W is for weekend plans:
Jobba idag. Sedan handla ost och kex, för syrran kommer med vin ikväll. Tvätta imorgon. Och kanske gyma?

X is for x-rays you’ve had:
Har röntgat ryggen så många gånger att jag tappat räkningen.

Y is for yummy food you make:
Jag är en jäkel på min speciella wok, samt kladdkaka.

Z is for zodiac sign:
Stenbock. Nästan en typisk sådan.

Å är åt dem du vill skicka listan vidare till:
Den som vill kan ju känna sig utmanad från mig. ;)

Ä är för älsklingstrend:
Oj. Jag vet inte. Det röda just nu är lite kul, tycker jag.

Ö är för en önskan just nu:
Att det ska ske ett under: att min rygg plötsligt blir rak av sig själv.

Kommentarer
Postat av: Malin

Den har jag redan gjort ;) Och jo, jag hatar skolredovisningar lika mycket. Hoppas de sista timmarna på jobbet inte får dig att somna :)

Postat av: Cliff Hanger

Jag gissar att denna person är din crush:

http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?Vkiid=sBEifLu97ko+xYa5amDsWQ%3d%3d&Vkid=44092402&SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=pass&UCSB%3aTextBoxWhere=

2006-10-28 @ 15:50:20
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Malin>> Nädå, jag höll mig vaken på jobbet genom att gå och plocka ur diskmaskinerna, plocka i den smutsiga disken och jaa... roade mig helt enkelt. ;)

Cliff Hanger>> Haha! I wish! Johanna Pass, kanske vora nåt?

2006-10-28 @ 17:28:11
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Anna Malaga

Ganska bra citat, faktiskt... jag tycker alltid att mina dagar verkar kortare än andras ;-)

2006-10-28 @ 21:04:40
URL: http://nyttundersolen.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Anna Malaga>> Ja, citatet är väldigt bra. Men jag hatar det ibland. Visst, alla har 24 timmar till sitt förfogande, men ibland räcker de ju inte till ändå!

2006-10-29 @ 11:48:21
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: becka

Nämen ser man på, är även du stenbock! det ante mig! Då känner du väl också igen dig i beskrivningen "maktlysten, fixerad vid pengar, vill ständigt klättra på karriärstegen" och andra trevliga egenskaper som brukar tillskrivas vårt tecken...själv känner jag igen mig....inte alls i det.

2006-10-30 @ 21:40:06
URL: http://www.bollenarrund-becka.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

becka>> Just den beskrivningen är nog så långt ifrån mig man kan komma.

2006-10-30 @ 21:43:57
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback