Dålig är mitt förnamn, självdisciplin mitt efternamn

Det är fem dagar kvar till provet i ekonomi. I och med att jag gör detta för att höja mitt betyg i samhällskunskap räcker det inte med ett G. Tyvärr räcker det nog inte ens med ett VG. Och att satsa på absolut högsta betyg är inte riktigt min grej.

Fem dagar kvar och på en skala från 1-5 på hur förberedd jag är blir det nog... 1. Kommer det sluta med att jag, precis som på gymnasiet, kommer sådär halvförberedd till proven i de tråkiga ämnena? Mm, kanske. Jag förstår inte riktigt varför jag har gett mig in i det här. Jag har numera ständigt massor att göra men struntar gång på gång att göra det jag måste.

Jag ska följa mammas råd och börja gå en promenad hem till dem (åtta kilometer, kommer att ringa efter skjuts efter halva vägen), för nu när jag fått se svart på vitt att min rygg är sämre än någonsin och att det bara verkar gå åt fel håll är det väl bäst att jag börjar ta det på allvar och prioritera motionen.

(Liten skrytig uppdatering 14:24. Jag gick alla åtta kilometer!)

Kommentarer
Postat av: Micke

Varför kommer man alltid på minst 10 saker som är viktigare än att plugga?

Postat av: becka

Till och med att städa känns jättekul och spännande när man vet att man har plugg hängande över sig! Jag får aldrig så mycket gjort hemma som när jag vet att jag har en tenta som jag borde sitta och plugga till;-)

2006-10-01 @ 13:35:38
URL: http://www.bollenarrund-becka.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Micke>> Allt för att slippa plugget. I förmiddags diskade jag hela berget med disk från en vecka tillbaka till exempel. ;)

becka>> Visst är det så. Ibland tänker jag så, men struntar i att städa för att jag tänker att jag MÅSTE plugga, men då slutar det alltid med att jag går runt, runt i lägenheten och bara plockar med saker.

2006-10-01 @ 14:24:51
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cicci

Vad duktig du är!!! Lycka till med pluggandet, jag vet hur svårt det är att komma igång!!

2006-10-01 @ 19:42:56
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: barajagjohanna

Cicci>> Det känns faktiskt jättebra att ha gått åtta kilometer!

2006-10-02 @ 08:16:42
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback