Ehm... trött? Jag?

Jag sitter med pluggbok och -häfte vid köksbordet, läser, full koncentration (!). Men så lutar jag mig tillbaka och lägger huvudet på stolsryggen ett tag...

Plötsligt ringer telefonen och jag hoppar till. Hjärtat slår fort. Jag somnade! Sittandes!

Herregud. Jag måste vara trött.

Jag lyckas i åtminstone med att vara sysselsatt. Det måste jag vara, annars tänker jag bara. Min mage är nervös och orolig och jag gillar inte den känslan. Nåväl, dags att återgå till plugget, för snart ska jag gå på ryggjympa. Dusch, mat och plugg efteråt. Imorgon är det ungefär samma schema. På fredag är jag ledig, men har skaffat mig ett fullproppat schema ändå: skriva prov, gyma, luncha med Åsa, leta efter böcker till uppsats på biblioteket, mat hos föräldrarna, hockey i Leksand. Sysselsättning var det.

Kommentarer
Postat av: tinatoon

D e hösttröttdeppigheten. :/ Jag somnade idag på eftermiddagen också, kunde liksom inte hålla ögonen öppna. :/

Postat av: Maria i england

Stackare! att somna på en stol verkar inte så skönt! Du verkar ha ett väldigt fullproppat liv! Gigantisk skillnad från mitt...Är ju arbetslös fram till 1 november. Som jag behöver de där pengarna nu... Sean slängde fram ett brev om hur mycket jag ska betala för "Council tax" - fastighetsskatt som man betalar seperat här i england. 75 £ nu den 1 november. Som om jag kan hosta upp pengar sådär. Arg på honom att han inte sagt hur mycket det var tidigare. Han har liksom inte riktigt förklarat för mig hur det funkar och så där, så säger han "men det har du vetat hela tiden" - Nä, det har jag inte. Trodde inte det skulle vara så mycket! Sen säger han, "sen får jag ju betala din hyra också". Det gör han delvis ja, men det var han själv som sa det priset innan jag flytta hit. (150 £) Pengar pengar ja. Det är alltid vad vi bråkar om ifall vi bråkar. Han tycker jag är en snål jävel som inte vill/kan, kan inte, köpa en julklapp till min pappa för 500 k. Hur mycket brukar du köpa julklappar för till dina syskon och föräldrar? Jag har aldrig haft råd med mer än 150 kr eftersom jag bott i Paris i två jular så jag varit tvungen att ta flyget. Men Sean tycker alltså att jag är en snål jävel och därför sitter jag nu här i mitt rum. Jag vet hur mycket pengar han spenderar på presenter - och det är inte lite det! Men sen är han ju försenad med alla räkningar. Jag tänker inte hamna i skit bara för att jag ska köpa dyra julklappar till alla och det vet jag att mina föräldrar inte heller vill. Seans föräldrar har ju gått bankrutt så det är inte konstigt att han har svårt för att räkna pengar. Kanske lite elakt sagt, men jag är så otroligt frustrerad!! Så är det att ha en pojkvän....Hoppas jag inte tråkar ut dig med för mycket gnäll. För det är tydligen det största problemet med mig enligt Sean. KRAMKRAM

2006-10-25 @ 20:58:36
URL: http://naffs.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

tinatoon>> Tänk vad underbart om man FICK somna sådär på eftermiddagen... Vilken fantastiskt underbart skön tupplur det hade varit...

Maria>> Haha, mitt liv är inte ett dugg fullproppat, jag försöker bara göra det så just nu. ;)
Åh, vad jobbigt med pengar, pengar, pengar... Jag vet ju hur det är, jag får skitlite pengar. Men vad jobbigt att bråka om det. Det är ju inte lätt för dig att veta hur allting fungerar i England. 500 spänn för en julklapp skulle jag aldrig ha råd med. Herregud, egentligen har inte råd med julklappar alls. Jag köper nog inte för mer än 200 kr per familjemedlem. Mer går inte och har aldrig gått. Klart man skulle vilja ge utan att tänka på priset, men det fungerar ju inte riktigt så... Förstår din frustration... pengar är ett känsligt ämne... Men det där löser sig, det tror jag det. Maila eller skriv brev eller nåt om du vill skriva av dig. Ska skriva brev till Portsmouth så fort plugget är slut (om typ en vecka!) Stor kram!

2006-10-25 @ 21:04:11
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cicci

Usch då, måste vara jobbigt att jobba och plugga samtidigt! Ska du plugga hela den här terminen??

2006-10-25 @ 22:00:42
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: tinatoon

Tja, jag har ett stort prov imorgon som jag inte har pluggat tillräckligt till, så jag "fick" egentligen inte heller sova, men som sagt, ibland tror jag att jag lider av narkolepsi light, KAN liksom inte hålla ögonen öppna! Imorgon efter provet är det lite lugnt egentligen då skulle jag kunna softa o ta en middagslur egentligen, men då tänkte jag försöka ta igen tid som jag försummat med min lillasyster, så vi får väl se. Sova får man göra när man e död verkar det som just nu. :S Hade planer på att ställa till med alkoholintag på lördag men funderar på att ställa in pga trötthet. :S Lycka till med ditt pluggande iaf!

2006-10-25 @ 22:01:22
URL: http://tinatoon.blogg.se
Postat av: Linda

Ack, hur väl känner jag inte igen mig... ;)
Idag på jobbet satt jag och höll nästan på att somna sittandes också. Man kan ju undra varför jag är vaken fortfarande...? :P

2006-10-26 @ 00:46:08
URL: http://tokyo.webblogg.se
Postat av: barajagjohanna

Cicci>> Imorgon har jag mitt sista prov i samhällskunskapen, sedan ska jag bara skriva en uppsats och sedan är jag klar. Men jag har betalat för en till kurs, så får jag, så lär jag väl tyvärr börja med det direkt... då sträcker sig nog plugget till mitten av januari skulle jag gissa på, om det blir som jag önskar...

tinatoon>> Lycka till med provet! Själv har (som sagt ovan) sista provet imorgon, så efter jobbet blir det att pallra sig till biblioteket och stanna där till det stänger, ungefär. Jag måste nog köpa lite godis, så att jag håller mig vaken... Alkoholintag på lördag låter ju trevligt. Men sova kan ju vara behövligt också... :)

Linda>> Usch, vad jobbigt när det är så. Synd att jag inte dricker kaffe - det hade varit skönt att ha något att pigga upp sig med.

2006-10-26 @ 08:16:39
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Veronika

Men sådär är det ju. Ibland kan man bara inte hålla ögonen öppna. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Det har inget tydligt samband med hur mycket man sovit natten innan, eller vad man ätit. Åtminstone har inte jag märkt några sådana paralleller.

2006-10-26 @ 12:20:49
URL: http://sagoslott.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Veronika>> Nä, jag har inte heller märkt sådana paralleller, för de senaste nätterna har jag faktiskt sovit nästan åtta timmar. Oroligt visserligen, men sovit har jag.

2006-10-26 @ 13:39:16
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback