Ha det som vanligt

På måndag åker lillebror till Cypern. Bara en vecka, men ändå. Jag vill också ha sol och värme och snorkla i havet och lata mig i en solstol (igen). På tisdag åker två kompisar till Thailand för att luffa runt i tre månader. I december åker en annan kompis på en jorden-runt-resa (bland annat till Japan, coolt!) i sju månader. En annan kompis har just flyttat till England.

Lite avundsjuk är jag allt.

Jag hade sett fram emot att blogga från Frankrike. Det tråkigaste med att jag blir hemma nu är faktiskt att jag inte får blogga från utlandet... Haha, vilket problem va? Men det är sant. Jag hade sett fram emot att få visa foton från franska gator, byggnader och landskap, skriva om alla goda croissanter och berätta om den jobbiga grammatiken jag är tvungen att lära mig. Nu kommer jag istället att beklaga mig över hur jobbigt det är att plugga historia och samhällskunskap på egen hand. Usch! Men, detta är något jag måste göra förr eller senare, och jag ska få det undanstökat nu.

Ändå känns det lite skönt att vara hemma. Inte för att det är särskilt roligt egentligen, det blir jobb åtta till halv tre varje dag, plugg till prövningarna, åka till föräldrarna och sno mat, träna lite, gå ut på krogen, åka till andra städer och träffa kompisarna. Ha det som vanligt. Slippa tänka. Som vanligt kan vara tråkigt, och att fortsätta ha det som vanligt kan betyda att jag är lat. Men det kan också vara skönt. Positivt tänkande.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Ja visst kan man bli avundsjuk på alla som åker iväg och gör nya och roliga saker, men jag tror verkligen du har ett poäng i att du lika gärna kan göra det nu om du ändå "måste" göra det! Kommer du jobba mindre i höst än tidigare?

Postat av: bonny

hej - hittade hit via Nyckelord...kul med en ny blogg!

2006-09-12 @ 23:41:13
URL: http://styvfamiljen.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Cicci>> Ja, jag kommer jobba 75% under hösten. Tidigare jobbade jag heltid. Det känns helt sjukt lyxigt att gå hem halv tre på dagarna!! Men snart måste jag ju börja plugga då. Jaja. Som sagt, det behövs göras förr eller senae, så jag tar tag i det nu och har det överstökat sen.

bonny>> Hej! Välkommen hit! :)

2006-09-13 @ 10:04:53
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Therese

Jag kommer inte heller att kunna blogga från utlandet från och med november... Men det känns okey. Det är fortfarnade en euforisk känsla att vara "hemma"

2006-09-13 @ 15:06:27
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Therese>> Men SKA bannemej blogga från utlandet nån gång! Och du lär ju fortsätta att blogga från Sverige från november.

2006-09-13 @ 16:42:24
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback