Hyra gratis film

Mamma och jag blev medlemmar i filmklubben Lovefilm. Där får vi nämligen hyra dvd-filmer gratis i två månader. Man gör en filmlista, med prioritet 1, 2 och 3 på olika filmer. Prio 1 får man i första hand och så vidare. Man får en film, tittar på den och skickar tillbaka den (returkuvert får man). Så fort filmen har kommit Lovefilm tillhanda, skickar de ut en ny. Vi har mest svenska filmer i vår filmlista, eftersom vi gillar svenska filmer och eftersom de brukar vara lättittade (jag har blivit sådär att jag inte orkar se något "jobbigt djupt"), och filmer som jag har velat se och filmer som man bör se men som jag inte sett, som till exempel Zozo, Hitta Nemo och Om jag vänder mig om. Hittills har vi tittat på The Queen of Shebas Pearls (halvbra), Populärmusik från Vittula (inte särskilt bra) och Tur & retur (bra). Idag kom Så som i himmelen och jag såg verkligen fram emot att få se den. Men när jag sätter i den i dvd-spelaren så fungerar inte filmen! Jäkla skit. Så nu är det bara att vänta på ett nytt exemplar...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Finns inget värre än att sätta på en dålig film! Föredrar hellre en djupare film, som tex Zozo! Ser gärna, en bra hyrfilm i veckan - ;j Annars får televisionen sköta resten.

Postat av: Cicci

Wow, förbinder man sig att vara med sen efter två månader och betala eller kan man gå ur när som helst??

2006-09-21 @ 15:39:33
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: barajagjohanna

Camilla>> Nej, det är verkligen trist när man lyckats hyr an tråkig film. Jag tycker att Populärmusik från Vittula var väldigt seg och speciell. Hade läst boken och tyckte samma sak om den, men tänkte att filmen kanske var bättre.

Cicci>> Man har en provtid på två veckor (vi fick det dock i två månader, det var ett specialerbjudande) då man får hyra helt gratis. Sedan kostar det från 129 kr/mån. Sedan förlängs abonnemanget automatiskt om man inte har sagt upp det innan den 15:e i månaden. Jag tror att det sedan är tre månaders uppsägningstid.

2006-09-21 @ 15:55:57
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback