Stackars Leijonborg

Kvällens partiledarutfrågning blev så jobbig i början att jag bytte kanal och tittade på Singelcoachen till Lars Leijonborg hade pratat klart. Han ser så otroligt ledsen ut i ögonen, den mannen! Och sådant klarar jag inte av att se. Kanske dags att låta någon annan ta över Fp, så att Leijonborg får leva livet?

Den käcka och entusiastiska Maud Olofsson... Hon är grymt rolig. Med sin norrländska dialekt, sina matchande sjalar och glasögon, och med sitt skratt, skrattar jag åt henne.

Någon som var charmig var Göran Hägglund. Förr såg han ut som en tönt, men nu är han ju faktiskt snygg. (Fråga
Karolina Lassbo.) Eller jaa, snygg... han ser bra ut. Han charmar. Men framförallt: Han har stil! Skulle man rösta på partiledare för utseende skulle Göran Hägglund få min röst. Men aldrig nånsin för sin politik.

Fredrik Reinfeldt har varit så tråkigt seriös hela tiden, så han är inte... rolig att titta på. Men han är skicklig på att debattera. Och jo, lite roligare än Persson kanske. Ikväll hade han dessutom lite mer humor, men det känns som om han känner sig mer bekväm bland sin allians?

Gårdagens partiledardebatt gillade jag, mest för att Maria Wetterstrand är så himla bra. Hon vet precis vad hon pratar om. Och så känns hon så skönt normal! Men var har Peter Eriksson tagit vägen? Nåja, Wetterstrand är bättre, så mig gör det inget om hon syns mer.

Lars Ohly är skön för att han sätter på sig jeans när alla andra har kostymbyxor. Bra där. Han är bra, men han ser så osäkert pojkaktig ut att det blir svårt att lita på honom.

Och så allas vår Göran Persson. Den lilla mysgubben med mage, dubbelhaka och ett välbekant fniss. Otroligt skicklig i debatter, men kanske dags att göra något annat? Kanske dags att låta någon med ny glöd bli stadsminister?


Imorgon är det dags för mig att förtidsrösta. Om jag hinner. Annars får det bli på fredag.

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha vilken fin röstbanner. Jag tycker att Maria Wetterstrand är MYCKET bättre än Peter Eriksson som faktiskt ofta är ganska dålig i debatter och utfrågningar. Gillar också Hägglund mer och mer även om jag aldrig skulle rösta på kd. Tycker att Ohly är väldigt bra på att prata och vara tydlig. Göran Persson ger mig rysningar och Leijonborg har en tendens att se smått drogad ut. Maud är käck och glad och verkar sympatisk. Reinfeldt är nog trevlig och lågmäld men så jäkla trist och korrekt

Postat av: barajagjohanna

Therese>> Dina kommentarer om partiledarna var ju klockrena. Hahaha. Jag håller med om varenda bokstav.

2006-09-14 @ 13:44:55
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Mimo

Haha, roligt angående Göran Häggkvist (-;

2006-09-14 @ 14:57:12
URL: http://mimostyle.webblogg.se
Postat av: Cicci

Ja Göran H skulle också få min röst om det vore för stil, charm och utseende. Inte för att det finns någon konkurens direkt men, haha! Jag pratade med en kompis igår som varit mkt aktiv inom mp fram till för två år sen, men med mkt kontakter kvar och han säger ju att alla vet att Maria är den "riktiga" ledaren. Peter är nummer 2 och passar bäst där. Skulle mp vinna valet (inte så sannolikt men i teorin) så skulle det ju lugnt vara Maria som blev statsminister. Kul att se nån som är relativt ung ta så mycket plats på den politiska scenen också!

2006-09-14 @ 18:11:37
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: barajagjohanna

Mimo>> ;)

Cicci>> Ja, nä, att Mp skulle vinna valet är ju inte så troligt... ;) Men aldrig att Peter Eriksson skulle kunna vara stadsminister. Maria däremot, hon hade varit stencool på den posten!

2006-09-14 @ 18:33:08
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cicci

Det tror jag med, hon är verkligen duktig och driven! Och tydligen jättetrevlig privat :)! Om det blir en rödgrön majoritet så tycker jag att mp ska nominera henne till statsministerpostern istället, haha :)!

2006-09-14 @ 19:31:57
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: barajagjohanna

Cicci>> Det hade varit klockrent! Hehe.

Tittar på partiledardebatten nu... näe fy, jag klarar inte av att se Leijonborg! Han ser helt förstörd ut... Jag mår dåligt av att se en person som ser så fruktansvärt nere och liten ut.

2006-09-14 @ 20:12:25
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Anna J

(klistrar väl in det här istället då!)

Hej där igen (det var ju väldigt kul att äntligen få springa på dig, det händer ju inte så ofta som det skulle kunna :)

Tänkte bara säga att Göran Häggkvist heter Göran Hägglund, om du nu menar kd:s partiledare :)

Vill inte vara petig, jag vet ju att du gillar Carola, men hon och Göran är nog inte släkt, även om det hade varit festligt!

Kram Anna

2006-09-14 @ 21:43:17
Postat av: barajagjohanna

Anna J>> Hahaha, duuuuu, det har du rätt i! Hägglund var det. Får nog ändra. 8-) Annars hade det ju varit otroligt trevligt om han hade varit släkt med Carola, de är ju snygga båda två. Haha. :) Du, det var kul att springa på dig, tycker jag med. Kram på dig så hörs vi snart!

2006-09-14 @ 21:47:55
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback