Det var bara en sol-, bad- och umgåsresa

Vadå, är ni intresserade av att veta vad jag har sett på Cypern? Ledsen att göra er besvikna, för jag har inte sett ett skit, typ. Mitt syfte med att resa till Cypern, var faktiskt inte att se landet - jag har varit på Cypern förr och sett mig omkring lite. Den här gången köpte jag bara en flygstol för att hälsa på en kompis och resans syfte var att sola, bada och umgås. Så vad jag har sett av Cypern är: hotellområdet där min kompis jobbar, trädgården där min kompis bor, stränderna Konnos Beach och Nissi Beach, shoppinggatan i Ayia Napa och bargatan i Ayia Napa.

Det har varit perfekt värme. På dagarna har temperaturen varit 34-37 grader, vilket är stekande men inte så att man inte står ut. På nätterna har det varit 25-29 grader. Havet mätte 27 grader och poolen på hotellet där kompisen jobbar, var 32 grader varm. När till och med en badkruka som jag säger att det är för varmt för att svalkas - då är det varmt. Men till skillnad från förra året i
Samos, så klagar jag inte. Det här var helt underbart perfekt.

image820
Redo att snorkla i Medelhavet. Jag är som vanligt blekast, men observera då att min kompis har befunnit sig på Cypern i tre månader - då förstår ni nog att jag faktiskt inte är så blek den här gången.


image821
Konnos Beach.

image822
Trädgården som tillhör lägenheten där min kompis bor.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Skön läsning och härliga bilder =) Ser också fram emot att bara sola, bada och mysa på stranden med min älskling från och med Onsdag.

Postat av: nawiie

Va mysigt! Hittade din blogg igår, gillar den redan. Kommer nog tillbaks hit fler gånger :)

2007-08-26 @ 12:44:24
URL: http://newl.blogg.se
Postat av: Amanda

Gud vad härligt! Jag ska åka dit på höstlovet, ser verkligen fram emot det!

2007-08-26 @ 14:13:26
URL: http://amandass.blogg.se
Postat av: Carin

Inte så bara, ser underbart ut! Sol-, bad- och umgåssemestrar behövs de med!

2007-08-26 @ 17:01:08
URL: http://vilseitapaslandet.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Så härlig med sol och bad!!

2007-08-26 @ 18:49:24
URL: http://emeliese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback