Det var inte meningen

Det var inte alls meningen att jag skulle träffa någon kompis när jag åkte till Borlänge. Det var inte meningen att min sms-fråga till kompisen ("du råkar inte vara på Kupolen eller i stan istället för i det fina vädret va?") skulle få ett positivt svar. Det var absolut inte meningen att jag skulle köpa mer än tejp. Det var verkligen inte meningen att det skulle bli en shoppingrunda och att L skulle köpa klänning och halsband hon aldrig skulle köpt om inte jag var med och inte heller var det meningen att jag skulle göra av med pengar även på underkläder, en klänning (eller linne beroende på humör), en till klänning, ett skärp ("det här köper jag ifall jag nån gång hittar en tröja eller klänning jag kan ha det till", öööh) och ännu mer onödigt och roligt.

Men det brukar ändå vara det mest oväntade och impulsiva som blir roligast.

Även om Falun är bra mycket trevligare än Borlänge, är det ibland synd att jag inte bor i Borlänge. Eller rättare sagt, så är det synd att de braiga Borlängemänniskorna inte bor i Falun istället.

Kommentarer
Postat av: Julia

håller med, och har man inga pengar då kan man hitta hur mkt som helst.. fast då är det mest jobbigt iof :/

Postat av: Sara

Hittade till din trevliga blogg via Nejmas ordlösa onsdag, och jag haller givetvis med om att Falun är mycket trevligare än Borlänge, det maste man tycka som exilerad falu-tjej.

2007-08-09 @ 05:27:05
URL: http://taiwanmonamour.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback