Dessa ständiga resedrömmar...

image960När jag satt och tittade ut genom rutan på bussen från Beauvais till Paris var jag lycklig och förväntansfull. Jag kände igen skyltarna mot Paris och Porte de Clichy och La Défense. Jag visste när vi började närma oss, jag kunde visa min kompis att dääär ligger Stade de France och där uppe på kullen, där ser du Montmartre. Det är en härlig känsla att återvända.

Jag var inne på Ryanairs hemsida för ett par dagar sedan. Att titta på resor är ju alltid roligt, oavsett om man bokar eller ej (fast ja, det är ju såklart roligast om man slänger iväg en bokning). Det var massor av biljetter för bara en krona. En spänn! Med skatter och bagage blir det inte mer än ungefär tre hundralappar tur och retur. Utan att jag visste om det har Ryanair börjat flyga från Nyköping till Dublin! Wow! Förr har man varit tvungen att byta i London och då har det bara blivit krångligt. Nu finns det biljetter för en (1!) krona till Dublin. Jag älskar Dublin. Och gissa om jag blir sugen på att återvända... Och till London, för där har jag mycket kvar att se. Dessutom kan man flyga direkt till Liverpool och hur häftigt vore inte det? Eller Glasgow? Eller Rom, eller Berlin... Eller, ja, till Paris förstås.


Kommentarer
Postat av: David

Får jag hänka? :)

2007-12-30 @ 22:36:37
Postat av: Therese

Bonne Annee!

Postat av: barajagjohanna

David: Självklart, självklart. Vart ska vi åka?

Therese: La même à toi, eller vad man nu säger. :) Bonne année i alla fall!

2007-12-31 @ 07:06:38
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Pumita

Ja, vad säger man... känner igen känslan så väl! Ägnade igårkvällen (heter det så? med i?) till att leta flygbiljetter till Sydamerika. Fick inte napp än men jag ger inte upp.

Bonne année! :)

2007-12-31 @ 09:50:12
URL: http://pumansdotter.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Pumita: Gårdagskvällen? Kvällen igår? :) Bonne année à toi!

2007-12-31 @ 10:14:27
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Regina

Eller så kan man åka direkt till Barca för bara skatterna typ i feb ;) Det du tjejen! Men vi ska även till Dublin ju, måste åka o hälsa på Malin o så till London igen, d var ju sjukt kul, så se till o bli lite ledig nu :D hehe!

2008-01-02 @ 04:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback