Från sjukhussängen del 1

32676-589

Välkommen till mitt hem de kommande... eh... tio dagarna, typ. Sådär ser det ut. Jag har nalle och en tavla på Prosit (en av de sju dvärgarna) och som synes en månformad lampa ovanför sängen. Barnavdelning vet ni... i behandlingsrummet där jag fick ta blodprov och annat ikväll var det fullt av roliga leksaker att titta på. Dessutom fick jag ett plåster med nallar på. Haha!

32676-588




Jag fick ett hemskt, blått nattlinne och så dessa fantastiskt vackra trosor. Precis i min storlek. Hosthost. Fy farao vad fula, jag drog på mig mina egna...





Nä, jag kunde inte hålla mig från att koppla upp mig. Men nu lär det nog inte ske på några dagar. Tidigt imorgonbitti skjutsas jag iväg för att bli nersövd och sedan bli opererad. Känns... skitkonstigt. Men jag är så sjukt lugn. Kanske reikin som har gett effekt? Eller att alla 17 (!) människor jag träffat är supergulliga. Har träffat både läkare, sjuksköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut, nån som gjort andningsövningar med mig, röntgenfolk, narkosläkare, you name it... Hela fem personer har börjat diskutera hockey/Leksand/Mora/Dalarna/Falun med mig - mycket trevligt.

Men det är ingen lek detta. Inser mer och mer vilket enormt ingrepp det är. Imorgon är det allvar, då får jag sladdar, slangar och sånt skit.

Bra nyhet: JAG KAN SE KVALSERIEN!

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Ida

Gaah! Hahahaha! Dom var verkligen din size. Dom måse sitta finfint ;) Fy fan va kul. Sjukhusrum är väl alltid just sjukhusrum men du har ju i alla fall en blå vägg å så ser jag så rätt fint ändå :) Puss på dej min darling!

Postat av: Fred

Ibland kan problemet vra att inte komma in i trosorna och iland att inte ofrivilligt komma ut ur dem!

Vad bra att du har med en dator! Annars hade jag saknat dig! Tänker på dig!

2007-02-27 @ 23:32:16
URL: http://lugnetochfred.blogspot.com
Postat av: Cicci

Jag tycker att trosorna nästan förtjänar en dagens outfit a la alla modebloggar där ute haha :)! Du kan ju ta dem över ett par byxor om du inte vill visa upp dig halvnaken!!! Hoppas allt går bra imorrn!!

2007-02-28 @ 00:26:25
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: Emil

Halvnaken?

Skulle tro att dom där monstren till trosor täcker in en bra bit mer än 50% av den lilla kroppen...

2007-02-28 @ 07:26:02
URL: http://dalastark.blogspot.com
Postat av: naffs

åh herre gud, värsta tros varningen!

2007-02-28 @ 10:38:49
Postat av: Therese

Gulligt rum för att vara sjukhus , jag fick också sån där rock när jag opererade benet och när jag födde bar men några såna snygga trosor harjag aldrig blivit erbjuden. Får ringa och klaga...

Kul att du har dator och kan blogga och att du kan se kvalserien och melodifestivalen.

Jag tänker på dig. Jag vet att du kommer att klara det här galant. Eftersom u är vegetarian kommer du att återhämta dig rekordsnabbt.
Stor Kram

2007-02-28 @ 16:13:50
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: Bim

Lycka till! Allt kommer säkert att gå jättebra! Jag ska hålla tummarna! *Kram*

2007-02-28 @ 17:37:30
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Hej Johanna! Nyvaken och pigg, hoppas jag!

Men Therese, det där var osmakligt... Trisst att anhängiggöra Johannas tillfrisknande till vegetarianism... Ungefär som att säga att "det kommer och gå bra, för du är kristen", varpå ateister, muslimer, hinduer m m får svårare att instämma i ett lyckönskande på nischad religiös grund. Dessutom åt Johanna lax för ett par veckor sedan, så DET så.

JAG däremot, önskar dig, Johanna - fullständigt förbehållslöst - att snabbt och lyxigt tillfrisknande!!!!

(lyxigt, eftersom du serveras mat på sängen, blir upppsassad, kan ligga och titta på tv i sängen m m)

2007-02-28 @ 20:25:05
Postat av: Pumans dotter

Nu är du säkert redan opererad och klar. Skönt att det är över, kan jag tänka mig! Hoppas att du blir riktigt bortskämd av alla! Sköt om dig!

P.S. Söta små trosor! ;D

2007-02-28 @ 22:55:07
URL: http://pumansdotter.blogspot.com
Postat av: moni

Trosorna är cirka det största i underklädesväg jag sett i hela mitt liv! Haha! Hoppas allt gått bra.

2007-03-01 @ 09:11:30
URL: http://moni.blogg.se
Postat av: Jonna

Tillbaks på jobbet 2 dagar efter att du opererats. Jag hoppas verkligen att du har det bra, så bra det bara går!
KRAM!!

2007-03-01 @ 09:38:25
Postat av: Camilla

Önskar dig all, lycka till! Antagligen har operationen redan varit, men vilken tur att du får se "andra chansen - melodifestival" där :x

2007-03-01 @ 16:02:43
URL: http://millaaa.blogg.se
Postat av: Linn

Åh, vad skönt att höra från dig såhär! Det verkar som om du är fylld av positiv energi ändå. Det är bra - BEHÅLL DEN! Forsätt snacka hockey också, det är bra att kunna ha tankarna på annat håll. Jag fick trots allt se sändningarna från Globen Horse Show när jag var inlagd nere i Lund. Klen jämförelse, men ändå. Det gjorde mycket. :) Tänker på dig, massor. Håller tummarna och väntar på ett livstecken. TUSEN KRAMAR! (& en till.)
Ps. Micke says "Hi", with his m-therf-ckingSEXY voice you know. ;) Ds.

2007-03-01 @ 16:49:42
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Johanna, du opererades ju IGÅR...

Idag har du ju varit ledig hela dagen - så varför bloggar du inte?

Jag är inte den som daltar i onödan, som du kanske märker. ; )

Sämt åsido. Bloggsvareige väntar såklart med spänning!

2007-03-01 @ 22:15:23
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Johanna, du opererades ju IGÅR...

Idag har du ju varit ledig hela dagen - så varför bloggar du inte?

Jag är inte den som daltar i onödan, som du kanske märker. ; )

Skämt åsido. Bloggsvareige väntar såklart med spänning!

2007-03-01 @ 22:37:05
Postat av: Anonym

hoppas allt har gått bra! väntar med spänning på blogg från sjuksängen!

kram

2007-03-01 @ 23:39:30
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Kan ju meddela att trosorna år barnstorlek 160...

Hej på er förresten. Då jag inte kan logga in påbloggen, får jag skicka en hälsning såhär istället. Ligger lite invalido i min säng. De säger att operationen gått perfektm förutom att narkosläkaren lyckade punktera min lunga. Men det är ok med den nu. Jag är tydligen väldigt rak, tack vare min mjuka kropp och bra skelett har det gått att justera mig välcigt mycket. Har ju inte sett mig själv än, ligger bara. Har suttit upp två gånger och det gör förjävligt ont - första gången höll jag på att svimma, abdra gången spydde jag. Yeah, I'm a fräsching. nä, det har har tagit evigheter att skriva detta... sitter liksom inte upp så det är en jäkla kraftansträngning... Skriver mer när jag orkar.

2007-03-02 @ 09:34:02
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Puh...

2007-03-02 @ 10:33:33
Postat av: naffs

Tänker på dej smulan!kram kram

2007-03-02 @ 11:06:44
Postat av: Cliff Hanger

Det här skulle jag ha skrivit tidigare, men då gick det inte att publicera min kommentar här. Så jag sparade min kommentar i Word.... Bättre sent än aldrig!

Det känns på nåt vis lite tryggt med barn-inredningen. Det är bra när det ska opereras.

Trosorna... oh my god! Hahahaha... vill de minska folks sexlust (kanske så att det inte blir en massa "aktiviteter" på avdelningen) eller vad? Men det är på sätt och vis så det ska vara vid såna här tillfällen: Tryggt, säkert och ospännande - precis som trosorna.

Lycka till! Jag håller tummarna för dig

2007-03-09 @ 21:32:08
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback