Riktigt viktig vinst igår

Riktigt kul också.

Riktigt skönt att Leksand höll i box play på box play på box play.

Riktigt mycket skratt blev det åt Rögles skrik/sjungande. Man kan inte sjunga på skånska vafan!

Riktigt mycket skrik från soffan.

Riktigt fula tröjor Rögle har.

Riktigt onyttigt med chokladpudding, chips och cider (borde verkligen träna just nu, men ja... så gick det med det).

Riktigt många närbilder på Bellemare.

Riktigt jobbigt som vanligt att se Challe intervjuas (varför ser han alltid så ledsen ut?!).

Riktigt kul att prata i hejarramsor efteråt och vid min hemgång skrika "hejdå! hejdå! hejdå hejdå hejdå!" till lillebror och få svaret "ska du gå hem nu (klapp klapp klapp klapp klapp)?"


Kommentarer
Postat av: Linn

Va äre du sejår, doummhuve?! Att de ente går å sjounga på skånnska? Äru heeelt fråun vettet ellår?!

*blink*

Postat av: Niklas (Fd Hans Ångest)

Det låter riktigt och bra alltsammans - förutom att man faktiskt kan sjunga på skånska... Lyssna på Hoola Bandola, så får du se.

2007-02-01 @ 10:47:02
Postat av: barajagjohanna

Linn och Niklas: Peps Persson kan sjunga på skånska. Möjligtvis Hoola Bandola band och Timbuktu också, men... när en hockeyklack sjunger/skriker på skånska låter det fruktansvärt mesigt. Sådeså. :)

2007-02-01 @ 10:50:46
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Niklas (Fd Hans Ångest)

Jo, det kan jag absolut tänka mig!

2007-02-01 @ 10:53:34
Postat av: Linn

Hört Wilmer X? De äääger. Haha.

2007-02-01 @ 12:14:12
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: Anonym

när en hockeyklack sjunger/skriker på skånska låter det fruktansvärt mesigt. Sådeså. :)


och det ska en dalmas säga! haru hört dig själv på band nån gång? nähä, inte det nä... kanske för att så få dalmasar sjunger på sin dialekt o inte försöker härma rikssvenskan. säg ETT bra band under 40 som sjunger på dalmål OCH är kända?

*näää näää näää näää näää näää*
Bråka inte med snapphanarna!

2007-02-01 @ 12:27:06
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Linn: Jodå, de har jag ju hört, har för mig att det var nån låt med dem jag diggade förr... fast vettefan vilken det var, så det kanske inte var så bra ändå. ;)

punaniii: 1. Jag är inte dalmas. Jag är dalkulla. Ser jag ut som en kille eller? 2. Jag har hört mig själv på band. Jag låter hemsk, men det beror inte på dialekten, för sist jag hörde mig på band snackade jag inte dalmål. 3. När man sjunger, sjunger man ju inte så ofta på dialekt. Jag vet knappt hur man sjunger på dalmål. 4. Peter Karlsson och de blå grodorna, eller vad de heter, de är kungar. ;) Haha. 5. Näru, jag har aldrig påstått att dalmål är särskilt fint. Har aldrig påstått att skånska är fult heller (men det kan jag ju säga nu, vissa skåningar låter för hemska, medan andra låter riktigt trevliga, precis som dalfolk, norrlänningar och stockholmare). Punkt.

2007-02-01 @ 12:38:12
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback