Svullande spa-helg

 
32676-583

Spa-weekend på
Gyllene Hornet i Tällberg. Ida, jag och våra mammor. Jag var där för att äta, men förutom det softade jag, tittade på när mammorna vattenjympade (jag kunde inte vara med, får sendrag så fort jag närmar mig en pool, höll på i tjugo minuter kvällen innan för att massera bort det efter att ha försökt simma), gick promenad i byn, tränade core (träningsvärk? eh, jo!), fick rygg- och ansiktsmassage (jag somnade!), solade, tittade på Melodifestivalen, bastade...

Men att äta, det är grejer det. Och om jag fick äta! Herregud. Fredagen började med middag. Trerättersbuffé. Massor av grönsaker. Varmrätten var för min del kokt potatis, selleribiff och limesås. Selleribiff låter ju inte så upphetsande, men jävlar i min låda vad gott det var! Dessutom smakade jag laxen som var till köttätarna och det var helt sjukt gott det också (lax är det enda i köttväg jag kan tänka mig att äta, och det finns ju risk att det händer fler gånger). Äppelkaka och vaniljsås med äkta vanilj till efterrätt. Jag åt. Och åt, och åt. Lördagens lunch bestod av grönsakswok med kyckling/qournbitar och ris. Sjukligt gott. Till efterrätt fick vi till min glädje crème brulée och chokladpudding. Jag var tvungen att ta en till crème brulée... jag menar, jag var ju där för att äta. Middagen bestod återigen av trerättersbuffé. Till varmrätt var det fantastisk god potatisgratäng och jättegoda gröna bönor, köttätarna fick rostbiff och jag fick någon biff av ris, paprika och ost - låter ju jättetråkigt, men det smakade verkligen hur bra som helst. Jag förstår inte hur kockarna lyckas. Jag åt och åt och konstig som jag är blev jag nästan inte mätt, men efter två stora portioner förstod jag att det var nog. Det var ju efterrätt också: vaniljglass med kolasås. Och för att inte glömma det bästa när man sover på hotell: frukostbuffén, helt sanstlöst gott. På söndagen fick vi till och med wienerbröd.

Ett kilo gick jag upp under helgen, haha! Bra det.

32676-584
Ida och Joppe framför Melodifestivalen (Ida har hittat en ny lekkamrat i min kamera)

Kommentarer
Postat av: Linn

"Jävlar i min låda!" Haha, vad jag skrattade när jag läste det! Herregud, det låter helt uuunderbart! Jum, jum, JUM! Jag skulle bergis gått upp.. 10! (Men det låter som om det vore väääl värt det.) :D

Postat av: barajagjohanna

Linn: Haha! Trevligt att man kan underhålla ibland. ;) Ja, maten var helt underbar. Och coren, och behandlingen. Så avslappnande. Haha, tio kilo vettetusan om du hade gått upp hörru, men ett par kilo är så värt det. Jag väger för lite, så jag hade kunnat gå upp fem och blivit glad (bara jag inte växte ur kläderna, för att köpa nya skulle ju bli'tt dyrt...).

2007-02-19 @ 16:11:09
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Neeeeeeej, nu blir jag riktigt avis...

För ca sex år sedan var jag med mina föräldrar och syrran i Toscana i en vecka. Jag satsade på att äta... ibland var det sjurättersmiddagar...

Jag gick faktiskt upp fem kilo!

2007-02-19 @ 17:49:07
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Glömde säga en sak - jag ger dig en stor eloge för laxen!!!

2007-02-19 @ 19:51:53
Postat av: Anonym

och kilot! behåll det!!!

2007-02-19 @ 19:53:19
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Niklas: ÄTA ÄR BÄST INGEN PROTEST! Förstår att du skulle gilla att jag åt lax...

punaniii: I will! Åtminstone fram till nästa vecka. Sen kommer jag kanske se ut som en anorektiker efter 10 dagar på sjukhus.

2007-02-20 @ 19:12:30
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Sandra

Gud va fuskigt...!

2007-02-24 @ 16:49:32
URL: http://fashionbysandra.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback