Med hockeybiljett i fickan

Idag kom jag på något: jag har fan alltid en hockeybiljett i fickan. Jag får den av biljettutdelaren som heter pappa eller lillebror utanför entrén till Ejendals (jag har för längesedan slutat att bry mig om biljetterna, jag glömmer dem bara ändå), och efter uppvisning vid ingången ligger de tryggt i bakfickan, ända tills jag ett par dagar senare, eller vid nästa hockeymatch (alternativt nästa gång jag sätter på mig just de byxorna), kommer på mig själv att ha biljetten kvar. Som idag. Jag har gått i de här byxorna hela dagen och när jag kommer hem märker jag något i bakfickan. Aha, Leksand-Sundsvall-biljetten håller på att ramla ut. Om ett par timmar får jag nästa biljett. Eller köper, faktiskt. Lillebror lovade bort min sittplats till en kompis, så jag får snällt betala och gå till ståplats... Han är schysst ibland, min lilla bror... harkel.

Kommentarer
Postat av: Niklas (Fd Hans Ångest)

Själv har jag aldrig varit på en hockeymatch i hela mitt liv. Inte heller har jag varit på bandy- eller fotbollsmatch...

Det är mycket bekvämare att se sånt på tv. Jag kollar dock endast på fotbolls-VM. Det är så mycket "inflation" vad det gäller hockey; det finns så många turneringar och de återkommer varje år...

Men det är vad JAG tycker. Övriga får givetvis ha en annan ståndpunkt!

2007-01-12 @ 17:41:43
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Wow, du har missat något! Jag håller inte med om att det är bekvämare att se på TV. Har du sittplats när du går på t.ex. en hockeymatch så är det ju jättebekvämt. Dessutom är det sååå mycket mer stämning att vara på plats än att sitta hemma i soffan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback