Blixtrar och dunder

När jag stängde av datorn igårkväll gick jag ut på balkongen. Himlen såg fasansfullt mörk ut, men det spöregnade och doften av sommarregn var fullkomligt ljuvlig, så jag tog ett djupt andetag för att andas in doften. Plötsligt lystes precis hela himlen upp av en blixt och strax därefter kom åskan. Rädd som en unge sprang jag in, stängde balkongdörren och la mig under täcket. Jag lyckades faktiskt somna ganska fort. Vaknade när det var ljust och kände mig pigg. Men klockan var bara tjugo över fyra. Jag gick ut på balkongen, tittade när solen gick upp bakom berget och lät balkongdörren stå öppen för att släppa in den friska sommarregnsluften. Jag satte på bordsfläkten och därefter sov jag sjukt skönt i fläktandet.

Det är inte lika hett idag. Och det känns ganska skönt, faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback