Hot, hot, hot

Imorse drömde jag att det brann här. Jag kände på min ytterdörr och den var kokhet, så jag hällde vatten på den och gick ut på balkongen och väntade på att bli räddad. Jag ringde mamma och berättade att det brann i mitt hus. Hon tog det inte riktigt på allvar - det brann ju alldeles nyss här i området, inte kan det brinna igen heller. Ett par med fem-sex söta barn kom plötsligt in genom min lägenhet och ställde sig på min balkong för att bli räddade, tydligen brann det för mycket i deras lägenhet och trappuppgången kom man inte ut genom. Jag stängde balkongdörren bakom oss, eftersom jag tänkte att det inte skulle bli mer syre där inne till eldels fördel. Vi pratade upprört om hur det kan hända igen, så nära den förra branden. Alla skrek vi ner till brandmännen. Vi ville ner. Men det fanns bara en brandbil och i huset finns 72 lägenheter. Jag tänkte att när jag blir räddad ner till marken måste jag fota huset. Och jag insåg att kameran var kvar i lägenheten. Jag kunde inte lämna min kamera! Det brann inte där inne, men jag såg skenet av eldflammor från hallen. Jag sprang in i lägenheten, kände hur röken irriterade mina lungor, och jag kom fram till bordet där min kamera låg. Snodde åt mig den och kameraväskan och sprang åter ut på balkongen.

Då vaknade jag och kände hur fruktansvärt varmt det var i lägenheten, hur sjukt varm jag var och hur orolig jag kände mig.

Det är sinnessjukt varmt i min lägenhet på mornarna. Att gå ut på balkongen och andas hjälper inte. Solen ligger på och det finns ingen frisk luft. Det ska bli 30 grader, sol och vindstilla i eftermiddag. Jag skippar nog att titta på studenterna i stan (det känns alldeles för varmt) och lägger mig istället på föräldrarnas brygga innan jag lite senare åker hem till en student.

Kommentarer
Postat av: Malin

Denna värmen alltså. Källan till allt ont!! Men det är ju bara juni, juli och augusti...

Postat av: Ida

Allt ont? Det är ju underbart.. :) Med sommar alltså. Men du gumman drömma sånt där är ju inte skoj.. Du är säkert orolig efter branden, omedvetet. Har du satt upp brandvarnaren nu då? Hope so! Puss på sej och hoppas kvällen blir bra..trots snurrighet i hjärnan :P

2007-06-09 @ 23:32:56
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se
Postat av: Anna Malaga

Inte konstigt att du drömmer efter allt som har hänt. Hoppas du fâr det lite lugnare i fortsättningen.
Vad otäckt med olyckan, kramar,

2007-06-10 @ 00:04:31
URL: http://nyttundersolen.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Malin: Källan till allt ont vettetusan, men just nu är det lite väl kvavt ibland...
Ida: Nej, jag väntar fortfarande på att min vicevärd ska komma och ge mig brandvarnaren, samt sätta upp den. Får väl se när det händer. Snurr i hjärnan är det nu i alla fall... :)
Anna Malaga: Nej, det är nog inte så konsigt, jag tror hela kroppen var orolig...

2007-06-10 @ 01:49:54
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback