Planer för den första betalda semestern:

Inga.

Det slog mig just att jag kanske borde hitta på något. Åka iväg utomlands någonstans vore jättekul, men jag har ju lagt det på hyllan med tanke på ryggen. Nu inser jag dock att jag förmodligen absolut kommer att palla att åka iväg i början av augusti. Ärret får dock inte vara i solen - en sommarsemester utan solning alltså. Men att åka till ett varmt ställe (vilket typ Frankrike är i augusti) kanske blir svettigt och jobbigt utan att sola och bada...

Jag vet inte. Åh, vad jobbigt. Frankrike ligger ju långt upp på vilja-åka-till-listan. Ryanair flyger ju till Marseille, så dit kommer man för några hundra. Men vad ska man göra i Marseille i en vecka? Vad hittar man på i Provence? Man kan ju inte kika på vinodlingar hela dagarna. Och hur nära ligger exempelvis Toulouse? Och vad skulle man göra där? Kanske kan man åka tåg uppåt landet och avsluta i Paris och flyga hem därifrån? Jag vill se Loiredalen också. (Och vem i helskotta av mina vänner skulle vara sugen på en sådan här resa?)

Vore jag inte opererad, hade jag inget jobb men ändå obegränsat med pengar skulle jag kunna dra lite varsomhelst. Typ nu. Men det fungerar ju inte, av många anledningar.

(Dessutom flyger Ryanair till fler lockande destinationer: Barcelona, Alicante, Valencia, Rom, Berlin, Malta, Liverpool, Glasgow...)

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag skulle mer än gärna följa med dig på en sån resa... som du kanske förstår;) Fast tyvärr ska jag jobba hela sommaren och jag är tveksam till om jag har råd med något Frankrike. Ska ju till Madrid i höst. Om jag har råd och tid har jag vaga funderingar/önskningar på att ta Ryanair till Paris eller Marseille några dagar i vår. Men det är långt till våren så inget bestämt bara en tanke

Postat av: barajagjohanna

Therese: Det tvivlar jag inte på. Synd att du inte kan. :) Jag hade egentligen tänkt Marseille till nästa vår också, vi får väl se...

2007-06-15 @ 16:28:49
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Linn

Ja, men alltså.. Barcelona låter ju inte heeelt dumt heller. ;)
Hoppas du kommer iväg på något. Du om någon är värd en härlig resa nu! Jag röstar FÖR. Punkt slut. (& en kram på det!)

2007-06-15 @ 16:36:17
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: Fred

Gå och kolla på bl.a. bloggen frankrikeliv (länk på min blogg t.ex.) de bor i Marseille. Marseille i sig är värt ett besök (jag bodde där i 4 år), och så även Aix-en-Provence mm i närheten.

2007-06-15 @ 18:12:08
URL: http://lugnetochfred.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Linn: Ja, jag hoppas det blir nånting...


Fred: Jag läser faktiskt den bloggen. ;) Aix vill jag också besöka. Men frågan är vem som skulle vilja följa med - jag ska klura på det!

2007-06-15 @ 18:29:07
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback