Sommarens första vita ränder

Solen är framme och det ska tydligen bara bli varmare och varmare de kommande dagarna. För tillfället gör det mig alltså inget att vara sjukskriven, jag är gärna ute i solen. Men vi med hudfärgen grisskär kan ju dessvärre inte vistas alltför mycket i solen innan vi har fått lite grundfärg. Idag tog jag mitt förnuft till fånga och använde solskyddsfaktor, eftersom jag vet hur det blir annars den här tiden på året. Men trots solskyddet och trots att jag inte tyckte att jag var så himla mycket i solen, har jag skarpa ränder efter bikiniöverdelen. Och nu snackar vi inte vitt mot brunt, utan vitt mot rött. (Det lägger sig om några dagar.) Början till en ärr-rand har jag också. Eftersom operationsärret inte får vara i solen den här sommaren, så tejpas det med en hudfärgad, UV-skyddad kirurgtejp som sätter sig sinnessjukt hårt på huden (med andra ord: jag måste hitta någon annan tejp att ha under). Särskilt snyggt blir det ju inte, men tack vare min ärr-rand har jag ju fler ränder att visa upp om folk påstår att jag inte har fått färg.


Kommentarer
Postat av: Fred

Hoppas att det kommer att gå bra med tejpen! Fick också gå en hel sommar med tejp på ryggen dock för mycket mindre grejer. Det var i Toulouse och så varmt att problemet var att det lossnade hela tiden(ville inte ha den som satt så hårt som din)!
Kul iaf att det blir varmt och skönt ju!

Postat av: Camilla

Japp, där instämmer jag med dig. Hade hellre sett att Sverige fick sin staff och de avslutades så ...
(matchen skulle fortsatt) Lyx för er som har sol, här e de fan ingen.
Buuuu =/ Fast jag borde väl inte klaga då jag snart åker till Kreta. Får bara hoppas mina besvär lindras tills dess, annars blir de inte alls skoj. Ta hand om dig Johanna, njut av solen nu.

2007-06-03 @ 12:43:17
URL: http://millaaa.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Fred: Jag ska försöka hitta en tejp som sitter lösare, men risken finns ju att det blir som för dig... att den lossnar på grund av värmen.
Camilla: Ja, det känns lyxigt med sol! Precis, Kretasemesterfiraren bör inte klaga. ;)

2007-06-03 @ 15:34:43
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback