Fransk TV-serie

Till er som vill se en bra TV-serie och/eller gillar franska språket, vill jag tipsa om den franska dramakomedieserien Clara Sheller som går på SVT2 på lördagar klockan 19:00. Serien utspelar sig i Paris och handlar om 30-åriga Clara som längtar efter att ha en man vid sin sida. Hon jobbar för en trendig veckotidning i Paris. Där jobbar även hennes sambo och bögkompis JP, som inte vill annat än att dölja sin läggning för sina föräldrar och kollegor.

Jättekul att känna igen sig vid scener i République och Montmartre, kul att se vackra Parisvyer och att höra franskan. Det var nästan så att jag började längta till Paris ikväll. Inte för att bo på hotell och stressa runt i några dagar, utan för att bo i en lägenhet och ha en vardag, som ger så mycket mer. Äh, att bo i Paris är faktiskt egentligen inget jag suktar efter, men det är härligt att kunna få vara med i Clara Shellers vardag en timme i veckan.



Bild:
SVT

Kommentarer
Postat av: Fred

Vad dumt att jag missade det ikväll! Såg det i förra veckan och det var kul.Tyckte synd om henne att vara så hypad och inställsam...

Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Och du, du ser väl 24?

2007-03-18 @ 13:03:53
Postat av: Camilla

Låter intressant, kanske skulle kolla in och se vad det är för något, nästa vecka. Missade de som sagt igår! Ha en bra dag Johanna

2007-03-18 @ 13:34:38
URL: http://millaaa.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Fred: Jag missade det faktiskt förra veckan, men jag kommer definitivt se det kommande lördagar, det är ju inte så att jag har så mycket annat att göra. :) Hypad och inställsam? Det tycker inte jag att hon var, hon kanske ändrade sig till episod 2. :)

Niklas: Näpp, det gör jag inte!

Camilla: Det tycker jag att du ska. Ha en bra dag, du med!

2007-03-18 @ 15:51:03
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Nikilas (fd Hans Ångest)

Det borde du!

2007-03-18 @ 18:22:26
Postat av: Anna Malaga

Det var ju helg-EFIT igâr, och jag har precis lagt upp mina bilder om du vill titta in.
Hoppas du fâr en rätt sâ hyfsad dag, kram

2007-03-19 @ 10:59:04
URL: http://nyttundersolen.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Nja, tycker inte det verkar så himla bra faktiskt...

Anna Malaga: Själklart, vad kul! Lade precis upp mina också.

2007-03-19 @ 11:15:54
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback