Gör om mig

Jag har kommit på en pangidé! För såhär är det: just nu är jag superavis på alla som går och vårshoppar, samtidigt som jag inte har någon som helst lust till det. Det beror nog på att allt jag provar just nu ser fult ut på mig, tycker jag, vilket i sin tur förmodligen beror på att det exempelvis är ett litet helvete att sätta på sig byxor då vänsterbenet skriker vid beröring. Dessutom har jag inte vant mig vid min "nya" kropp och innerst inne kanske jag känner att nya kläder inte är någon idé för tillfället då jag befinner mig i en period då jag mest är hemma och inte träffar så mycket folk. Jag har förresten ett behov av att klippa mig och skulle dessutom vilja ändra både frisyr och färg, men att sitta hos en frisör känns inte så aktuellt just nu och jag vet inte heller hur den nya frisyren skulle se ut.

Till pangidén... I höst ska jag vara färdigläkt, i höst ska allt vara normalt (hoppas, hoppas, hoppas). Då borde jag få vara med i något sånt där gör-om-mig-reportage. Om någon tidning eller så söker folk att göra om och man ska skriva en motivering, så borde ju min vara en perfekt lite fantastisk snyft-/mirakelhistoria om tjejen som varit
krokig hela sitt liv, men som nu har en rak och snygg figur, hon som inte känt sig bekväm i kläder där midjan är framträdande, men nu kan ha vad hon vill. Det är tjejen som nu behöver hjälp med inspiration för att testa nytt och kunna framhäva midjan som hon alltid annars valt kläder efter att dölja. Yeah. Gör om mig. Eller nä, gör inte om mig, för jag är fortfarande jag, men hjälp mig att inte fastna i gamla vanor. Nu när jag kan ha skärp i midjan, figursydda jackor och så vidare vill jag kunna ha det. Det perfekta hade varit en personal shopper eller vad de kallas, en sådan som tar med en till affärer och tvingar på en en massa plagg för att våga testa och hitta inspiration. Yeah. I höst...

Kommentarer
Postat av: Cicci

Det var en kul idé! Skicka in en snyfthistoria till Go' kväll, de har ju sånt! Och massa olika tidningar också väl, fast just nu kommer jag inte på några. Men har för mig att typ Plaza kvinna och Hennes har haft det förut när jag läst dem. Och så får du kanske massa gratis kläder :)!

Postat av: naffs

JA, johanna det är du värd! Men jag vet en ännu bättre ide!!Du kommer hit i höst så blir jag din personliga skräddare!!Så går vi ut och hittar det perfekta hippie flower tyg och syr kläder till dej! weehoo! KRAM KRAM

2007-03-23 @ 15:03:19
URL: http://naff.blogg.se
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Ja, gör ett försök att bli antagen. De är nog väldigt generösa med klädkontot på "gör om mig"-programmet!

Men misströsta inte om du inte kommer med - för man kan lugnt säga att du redan blivit omgjord! ; )

Du nämnde förut att du skulle erhålla en liten ersättning för ingreppet. De pengarna kan du ju - åtminstone delvis - lägga på en ny garderob!

Och du, mitt förslag om att du skulle sitta hemma och prova exotiska rätter var faktiskt ganska allvarligt menat...

2007-03-23 @ 16:49:58
Postat av: Linn

Vilken idé! Snilleblixt, skulle jag vilja kalla det! Seriöst, Johanna, jag slår vad om att nästan vilken tidning som helst skulle nappa på det! Du har lite av en "story" som ingen annan.

2007-03-23 @ 18:45:47
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Cicci: Ja, men inte Gokväll, jag vill INTE vara med i TV. En tidning är rejält nog... :)

naffs: JA, det låter ju hur kul som helst! :) En personlig skräddare à la Maria låter ju inte heeelt fel.

Niklas: Omgjord redan, jo, det kan man ju säga. Jo, efter ett år ska jag anmälda min "vanprydande ärrbildning" till mitt försäkringsbolag, och med tanke på att min kompis fick 15.000 kr för sitt knappt 1 dm långa ärr på magen borde ju jag få lite mer förr mitt dryga 4 dm ärr på mage/rygg... Idén om att prova mat är nog inte så poppis för min mage just nu, den gör ont!

Linn: Eller hur. :) Jag får se om jag försöker...

2007-03-23 @ 18:56:59
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback