ABC om idag

Alltså, med gårdagens glädje över regnet menade jag inte att det behövde fortsätta idag.
Blöt blev jag den korta sträckan från porten till bilen.
Coolt.
Det är som sagt spännande hur det ena kan leda till det andra...
En väldigt söndagig måndag.
Felringningen till mig klockan 07:20 imorse var inte uppskattad.
Gurka, tomat, majs och kokt ägg var jag duktig att fixa som tillbehör till lunchen.
H&M-paketet är försenat - jag vill ha mina kläder, för jag har glömt vad jag beställde!
Ikväll är det Anna Pihl.
Jag känner för en promenad.
Klänning ovanpå stora mysbyxor är skönt, men gör att rumpan ser roligt stor ut.
Läggdags skulle kunna vara hur sent som helst, för imorgon är det tomt på schemat.
Mensvärk i ländryggen gör ganska ont, men efter operationen gör det väldigt ont.
När allt kommer omkring kanske jag inte är så dum.
Oroligheterna finns i bakhuvudet, men jag försöker att inte plocka fram dem så ofta numera.
Pizza blev det till lunch.
Quorn har jag inte ätit idag, men det är quornfärs i lasagnen som jag borde äta ikväll.
Rädd för i princip alla djur utom hästar, det är jag det:
Sniglar och daggmaskar är det värsta med regnväder.
Tell me.
Uttråkad är vad jag kommer bli snart.
Vill se film, nån som kommer hit med en?
Wow, det här tog längre tid än jag trodde.
X är precis som Q, en svår bokstav att finna ett ord som börjar på.
Ypperligt tillfälle att ta tag i massor av saker, men... orka... nä.
Zoom skulle jag behöva en längre ibland.
Å nu undrar ni om jag inte har något bättre för mig - svaret är nej.
Även om det har varit en grå dag med värk i ländryggen, är jag på förvånansvärt bra humör.
Överhettad dator som diskrensar vill nog att jag ger upp nu.

Kommentarer
Postat av: Linn

X-files, for God's sake! :D

Postat av: barajagjohanna

Linn: Visst tusan...

2007-05-14 @ 21:22:28
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Therese

Kul idé , det kanske jag ska försöka mig på någon dag , fast då vore det bra att ta en dag man äter quorn och kollar x-files tror jag ;)

2007-05-15 @ 02:03:30
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Therese: Haha, precis. Du får äta quorn och kolla på X-files bara för att, liksom. ;)

2007-05-15 @ 11:16:43
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback