Sömnpiller?

Klockan hade precis slagit 23 när jag släckte igårkväll. Jag var ganska glad över att ha lyckats lägga mig.

Omkring 00.30 gav jag upp att försöka somna och gick upp för att sätta på datorn. Ida var också online och pigg även hon, så hon ringde mig och jag stängde av datorn och la mig i sängen för att prata i telefonen istället.

När vi la på luren två och en halv timme senare, strax innan 03, trodde vi båda att vi var trötta och äntligen kunde somna. Ack, vad jag bedrog mig - jag var inte särskilt trött. Några minuter senare kom brevbäraren och slängde in morgontidningen, så jag gick till hallen och hämtade den. Skickade ett sms till Ida om att jag inte alls var särskilt trött.

Jag la mig i sängen och läste alla sidor om branden.

Runt 03.30 fick jag ett sms från min kära vän som inte heller kunde sova. "Och med morgontidningen kom gryningen", skrev hon. Precis. Utanför hade fåglarna börjat kvittra och det hade börjat ljusna. Strax därefter släckte jag igen.

Och någon gång innan 04, lyckades jag äntligen somna.

Kommentarer
Postat av: lego

kom på när jag kollade igenom filmsamlingen att jag har en till bra fransk rulle, La haine eller "medans vi faller" som den heter på svenska. har du sett den? riktigt bra och ett måste-se...

Postat av: Linn

Det är så jobbigt att inte kunna sova. Sömnpiller är tyvärr bara en ond cirkel, oftast. Men, sover du dåligt för att du är understimulerad om dagarna eller vad är det, har fröken vänt på dygnet?
Kramis.

2007-05-22 @ 13:40:22
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

lgeo: Nej, den har jag inte sett. Tack för tipset, jag har skrivit upp den på ett papper här bredvid nu och jag tror bestämt att det är dags att gå och hyra film snart...
Linn: Med "Sömnpiller?" menade jag inte allvar någonstans, jag skulle aldrig få för mig att skaffa sömntabletter om det inte vore riktigt, riktigt, riktigt illa... Jag sover inte dåligt när jag väl sover, problemet är "bara" att jag inte somnar. Vet inte vad det beror på...

2007-05-22 @ 14:00:09
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cicci

Låter precis som min kväll/natt.. Somnade nog inte före 3-4 heller!!

2007-05-22 @ 14:36:05
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: Therese

Håller med Lego , den franska filmen Medan vi faller är riktigt bra , du bör se den. Dock inte någon må-bra-film som Amelie , den handlar om invandrarungdomar i en rätt sjaskig förort till Paris

2007-05-22 @ 15:39:01
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Cicci: Fy för tusan. Hoppas du fick sova länge.
Therese: Jag ska se den, den verkar bra.

2007-05-22 @ 18:10:57
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback