Den bästa medicinen

Klockan nio imorse gick jag upp, duschade, klädde på mig, sminkade mig, fixade håret, åt frukost och insåg att med den huvudvärken jag hade skulle jag aldrig palla att sätta mig på tåget till Gävle och ha lektion i flera timmar. Klockan var inte ens tio när jag tog en Ipren, klädde av mig igen, drog ner persiennerna och la mig under täcket och somnade om.

image910Tjugo i ett vaknade jag. Huvudvärken var bättre, men inte borta. Jag lagade mat, pratade med syster som ville att jag skulle följa med till barnavårdcentralen, jag tog en till Ipren och satte mig på bussen till henne. Därifrån tog vi en promenad med vagnen till BVC. Jag var svettig och frös samtidigt. Kände mig lite konstig. Men det blev allt bättre av den andra tabletten och väl hemma hos syster igen drack vi te och åt gott fika, vilket ju är bra medicin.

Efter att även Oliver fått äta, fick han ligga på mage mot mitt bröst/mage och han var nöjd. I två timmar låg vi så, han jollrade till en början och sov sedan otroligt gott i bara blöja, tröja och så ett täcke över sig. Där låg vi, stilla, och bara andades, sjöng och blundade. Och efter de två oerhört lugna timmarna i soffan, känner jag mig helt klart bättre. Jag tror jag har hittat den bästa medicinen för att lugna ner kropp och själ ett ögonblick.


(Bloggen blir 2 år idag, förresten.)

Kommentarer
Postat av: Veronika

Grattis bloggen! Härligt med bebis också.

Postat av: Linn

Grattis barajagjohanna-bloggen!
Förstår vad du syftade på när du skrev att du mådde lite bättre. :) Vilken underbar medicin! Varför finns inte den att få tag på här och nu för min del? Antar att jag får vänta tills den dag jag blir faster (och förhoppningsvis har stressat ner, haha)..

2007-11-06 @ 21:13:47
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Veronika: Bloggen tackar och bockar.

Linn: Ja, det där fick mig sannerligen att må bättre.

2007-11-07 @ 07:39:45
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Fred

Grattis bloggen och grattis Johanna :-D

2007-11-07 @ 21:37:17
URL: http://lugnetochfred.blogspot.com
Postat av: AnnaMalaga

Mysigt! Att leva just för stunden, eller hur?
Hoppas du blir av med huvudvärken.

2007-11-09 @ 23:56:32
URL: http://nyttundersolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback