En helt vanlig lördagmorgon

På ett sätt börjar det bli tjatigt att jobba varenda jävla helg. Men samtidigt blir jag som handlingsförlamad när jag inte jobbar. Jag är så van att vara här att jag inte riktigt vet hur man gör när man är ledig. Igår på min lediga dag tränade jag visserligen, men resten av dagen var jag bara så omänskligt trött att jag somnade i soffan när jag inte satt och stirrade rakt fram.

Det dumma är att jag kommit bort från pluggandet. På torsdag ska slutuppgiften i den litterära delen av kursen vara inne och förutom bearbetning av två gamla texter har jag även en ny att skriva. Utan minsta inspiration och fantasi. Det som skulle vara en helt fri (litterär) text under rubriken "Skrivkursen" känns plötsligt inte ett dugg fri. Vilken dålig rubrik! Det kunde ha varit "Grottmannen", "Snorkråkan", "Snöbollen", "Hamstern" eller vadsomhelst. Nu är jag låst. Och jobbar samtliga dagar till och med torsdag. Ehm... ja, jag vet inte hur det ska gå, men det lär ju visa sig.

06:00 gick jag upp. 07:00 började jag jobba. Klockan är 08:20 och jag har fortfarande inte ätit frukost. Dags att hämta te.

Kommentarer
Postat av: Lia

God morgon, hoppas att du har sovit gott :}


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback