Från blondie till brownie

image912Från att ha varit mer eller mindre blond i tjugotre år, bortsett från ett år som rödtott, är det ett stort steg att bli mörkhårig. Det tog lång tid att vänja sig. Först efter två veckor slutade jag haja till när jag såg mig själv i spegeln. Men det tog längre tid än så att komma underfund med att jag trivdes med hårfärgen. Men nu trivs jag verkligen som brownie. Synd bara att färgen blir dassigare, att det kommer bli en ful utväxt och att det blir dyrt i längden att färga och färga. Men det är ett senare problem. Just nu trivs jag och vill faktiskt inte vara blond för tillfället, hur snyggt det än må vara. Men fortfarande är tanken på att jag inte längre är blond, en väldigt märklig tanke. Jag och brunett är två olika saker. Var två olika saker.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Allt klär en skönhet. Kör på brunt så länge du trivs/har råd/orkar hålla på och fixa utväxten.

Postat av: lisa

du är snygg i brunt stumpan!

2007-11-11 @ 11:06:22
URL: http://jagarenstjarna.blogg.se
Postat av: Linn

Du är så himla snygg i ditt mörka hår! (Aviiis, hehe.) Detta är faktiskt första hösten på flera år som jag (ännu?) INTE har gett mig på att färga mitt hår mörkt. Känns jätteannorlunda, faktiskt. Saknar lite den där härliga känslan av förnyelse, men samtidigt är JAG rädd för att förändra mig själv för mycket, nu när jag är närmare mig själv än någonsin. Har provat på alla möjliga olika modefrisyrer och färgkombinationer de senaste åren, så det är ganska skönt att vara lite "råttfärgad" just nu. :)
Av bilderna att döma ser det ut som att din färg har fäst bra. Det tråkiga när jag är brunett är att jag verkligen tappar pigmentet så himla snabbt och mer går åt det rödlätta hållet, which doesn't dress me at all. Därför är det uteslutet på våren och sommaren med tanke på att solen förstör det ännu mer. Hm, nu är frågan om jag ska genomgå en förändring till jul eller inte.. Min frisör vill, men jag vete sjutton.. :)

Förresten, att färga om det/fylla i utväxten, är det inte något du kan göra hemma?

2007-11-11 @ 14:07:49
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Veronika: Känns smart så, ja. ;)

Lisa: Tacktack.

Linn: Allt fäster bra i mitt hår. När jag permanentat mig säger de alltid att lockarna brukar dras ut ganska fort, efter några månader - men på mig sitter de ett år, ungefär. Självklart inte lika starka, men de är klart kvar och det raka håret växer bara ut. Det är åt det rödlätta hållet mitt hår SKA vara, för det är så jag är naturlig. Mitt hår skulle inte alls bli såhär mörkt, utan mer ljusbrunrött... hehe. Inte riktigt vad det blev, utan snarare mörkbrunt åt det varma hållet - vilket jag slutligen är supernöjd med.
Fylla i utväxten kan jag säkert göra hemma, men det är lite läskigt när det är så stor skillnad mot den naturliga färgen, tänk om det blir fel färg?!

2007-11-11 @ 14:21:20
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback