Matchdag - festdag - onsdag

Snart har jag dagens sista rast. Det borde bli fikabröd som löneförmån till Tess och Joppe. Bara för att vi är så bra och snälla.

R avskyr sport i allmänhet och hockey i synnerhet, men ska ändå med på sin första hockeymatch ikväll. Hon tycker att det kräver några barbesök, vilket är helt okej för mig. Hon ska få låna en av mina Leksandshalsdukar, och efter ikväll kommer hon att älska hockey. Nåväl, hon kommer åtminstone inte att avsky det.

Senare blir det krogen. Hur pigg jag nu kommer att vara.


Kommentarer
Postat av: Therese

Är det baren på gågatan i Leksand mittemot Systemet som gäller för lagets supportrar om man vill ladda inför match med barbesök? Tror den heter Leksandsbaren. Jag har faktiskt varit där en gång för flera år sen men utan att gå på hockey efteråt.

Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Jag beklagar djupt att kvaliteten på din blogg till vissa delar är obefintlig.

Låt R leva i lycklig empirisk ovetskap om matchbesök.

2007-10-24 @ 14:09:16
Postat av: barajagjohanna

Therese: Leksandsbaren, ja. Jag skulle tro att det är den som gäller snarare efter match, men jag har inte stenkoll, jag har faktiskt aldrig varit där. Leksandsborna får nog svara istället. När jag skriver barbesök i inlägget, menar jag Sportbaren - baren som är unuti arenan.

2007-10-24 @ 14:13:53
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Therese

Så det finns en bar inuti arenan. Visste jag inte för där har jag aldrig varit. Hoppas ni får kul ikväll och att du får din kompis att älska hockey ;)

2007-10-24 @ 14:17:52
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: lego

Therese: Det finns snarare 5-6 barer i Arenan :P

2007-10-24 @ 14:26:13
Postat av: Fotomuppen

Före match: Sportbaren i arenan
Periodpauserna: Sportbaren
Efter match: Leksandsbaren
så de brukar se ut:)

2007-10-24 @ 15:16:26
URL: http://fotomuppen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback