Runt lucia flyger jag iväg igen

Men tro inte att jag är rik nu bara för det. Flygbiljetten kostar mindre än en tågresa t/r till Uppsala och flygbiljetten och boendet tillsammans kostar mig liksom mindre än vad det skulle göra att åka tåg till Göteborg. Med detta som grund finns det inget "jag har inte råd". Det går helt enkelt inte att stå emot en sådan billig resa. Särskilt inte när den går till en av mina favoritstäder där jag både får smaska pain au chocolat, crème brulée, soup d'oignon och annat gott, samt tala lite franska.

Kommentarer
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Bonne voyage! Fly hockeyn!

2007-10-28 @ 18:16:22
Postat av: Veronika

Och jag är som vanligt inte ett dugg avundsjuk. :)

Postat av: Stina

Var hittar du dom här resorna? Du måste släpa med mig nån gång!

2007-10-28 @ 22:00:44
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Jag ser ju till att lägga mina resor när det INTE spelas hemmamatch...

Veronika: Åk du med vettja! Det är ju nästan gratis.

Stina: Det är Ryanair som flyger. Lyckades för första gången få en 1 kr-biljett (+ skatt då, men det blir inte mer än 248 kr t/r). Boendet för övrigt känner jag ju till i och med att jag varit i Paris några gånger - har bott på det halvsunkiga vandrarhemmet förr. Halvsunkigt som sagt, men värt det om man vill åka budget! Absolut, ska släpa med dig nån gång med! ;)

2007-10-28 @ 23:22:41
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Ivana

Men så underbart med resa! Trots min flygrädsla blir jag bara mer & mer avis :)

2007-10-29 @ 00:36:06
URL: http://jagkaninteslutaskriva.blogspot.com
Postat av: Veronika

Äh, det är bara sju år sen jag var i Paris sist, och tolv London. Jag behöver inte åka nånvart. ;)
Nä, men det är klurigare när man har barn. Just nu åker jag hellre på någon spa-helg, faktiskt.

2007-10-29 @ 07:56:37
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: krokofanten

Det kanske skulle vara dags att ses då? Vad tror du? :o)

2007-10-29 @ 09:06:39
URL: http://krokofantinfrance.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Ivana: Trotsa flygrädslan. ;) När jag flög hem från Cypern för ett par månader sedan, så var det en tjej med världens flygrädsla. En flygvärdinna var hela tiden bredvid henne och pratade lugnande till henne och gav henne en massa tips. Tydligen blev det lättare för henne!

Veronika: Hehe. Förstår att det är klurigare när man har barn, men jag vet dem som har rest långt och länge med barn - och det funkar. Fast spahelger är ju inte fel det heller...

krokofanten: Det kanske vore på tiden?! Vi får kolla hur det funkar med dagar och tider... Förresten, vet du om julmarknaden i La Défense finns i år också? Har den bara öppet vissa dagar?

2007-10-29 @ 10:49:26
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Linn

Oh la la! Très chic! Underbart! Paris, Paris! Jag liksom njuter med dig i tanken, för så fort du skriver om ditt Paris tänker jag på London. (Snart dags..) :)

2007-10-29 @ 18:21:58
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: krokofanten

Jag tror att det blir julmarknad även i år, och den är öppen alla dagar från 9.00 till 20.00 om jag inte minns fel...
Mer om detta i mitten av november... Det skulle vara jätteQL att äta lunch eller fika som jag gjorde med Tolken!

2007-10-29 @ 19:48:06
Postat av: Charlotte

Åh, vad du fick mig att längta till Frankrike ä även om jag hade föredragit min favoritstad Nice. Plötsligt känns den bokade sparesan i slutet av november till Polen liiite mindre efterlängtad.

2007-11-01 @ 16:41:22
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback