Rapport från tjejernas kväll

Jag skulle plugga idag, ja... Men det var ju Ladies Night igår. Behöver jag säga mer?

Okej, det behöver jag. Kvällen började med perfekt utsikt över en viss fransman när jag stod i kön och väntade på att få komma in. Kvällen avslutades däremot lite tårfyllt och i samtal med Ida...

Det blev stripsmaraton för mig inatt. Jag var så extremt panikslaget stripssugen när jag kom ut från arenan i Leksand, att vi tog drive in i Borlänge där jag beställde en stor och en liten strips, plus att jag fick ännu en liten strips av en kompis. Tre strips slukade jag alltså lätt innan vi var i Falun. Me love strips, liksom.

Showen var okej, men kunde definitivt varit bättre. Maten var skitäcklig. Efterrätten tog de bort från R och mig eftersom vi sprang omkring i korridorerna istället för att sitta vid borden - vi var för rastlösa. Och nu börjar jag förstå varför mina kära vänner plötsligt tyckte att jag bara skulle dricka vatten. Knappt någon mat + alkoholhaltiga drycker = ingen bra kombination. En av mina vänner beställde en vatten, men den fick jag tydligen inte dricka, för hon hällde den över mig istället. Hår, klänning, strumpbyxor, stövlar... allt var blött. Tur för henne att det bara var vatten...

Musiken på "nattklubben" efteråt kunde varit bättre. Jag är ju helt okej med schlager, men det kanske blev lite mycket Kicki Danielsson... Eller så var det helt enkelt så att musiken var väldigt passande om man tänker på alla medelålders kvinnor. Jag fick i alla fall R att bugga lite med mig.

Ehm... och så skrev jag ju nåt om tönt-smör-Måns igår... Fast han är nog ganska söt, den lille pojken. Jag råkade tydligen hamna allra längst fram vid scenen när han uppträdde och försökte precis som alla andra tanter (jag var nog yngst) få känna på hans ben... Haha. Bakom mig hade jag en tjej som däremot gjorde allt för att ta på mig. R hade fått fram mig framför henne med arga ord om att jag minsann hade problem med ryggen och måste luta mig mot något (det var ju inte riktigt sant att jag behövde något att luta mig mot, men det var tydligen ett smart sätt för att få fram mig). Jag vet inte om tjejen bakom mig skulle vara snäll eller nåt, men hon skulle kramas och ha sig och hon tog så mycket på mitt hår att frisyren nog blev lite pajad och jag vet inte många ställen hon inte tog på. Hrm. Well, well, är det tjejernas kväll, så är det väl.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Låter som en häääärlig kväll! =)

Postat av: barajagjohanna

Camilla: Det var det!

2007-09-16 @ 21:57:57
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: ...

tack för en härlig kväll tjejjen. // servitören

2007-09-16 @ 23:08:44
Postat av: barajagjohanna

Servitören: Vem är du?!

2007-09-16 @ 23:29:53
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Ida

Jag vet vem servitören är.. ;) Vet du att det ser ut som att du var sugen på att strippa när man läser fort förbi stripsen? Jag hajade till och tänker näää, men sen fick jag läsa igen, haha! Puss gurkan!

2007-09-17 @ 10:58:01
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Ida: Jaså, det vet du?! Haha, men det är faktiskt två s i stripssugen, alltså inte särskilt sugen på att strippa. Eller det kanske jag också var, vem vet. Det var ju roligt att det kunde misstolkas i alla fall, hehe. :) Puss på sä

2007-09-17 @ 11:26:50
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: ...

tjoo. ja vem jag e,. ? jag hade sektionen alldeless vid trappan där ni gick in när ni kom dit :) hade åkt 40 härliga mil för att få vara med er den kvällen, bor i s-vall. Ida tror inte du vet vem jag är ;) /// Andrew

2007-09-17 @ 14:43:13
Postat av: Ida

Johanna och Andrew: Nä, heter han/du Andrew var det inte honom jag hade i mina tankar.. :) Det ska bli spännande att höra vem han/du är! Hihihi!

2007-09-17 @ 22:04:07
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Andrew: Oj, det var desperat att åka 40 mil för den där kvällen... ;)

2007-09-19 @ 06:46:51
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: ...

barajagjohanna: ne inte desperat pres, viste inte äns att det va ladiesnight, det ända jag visste va att jag och 3grabbar skulle till leksand och servera. men jag klaga inte på temat;) kram

2007-09-19 @ 14:29:30
Postat av: ...

Ska ner till leksand den 23november igen och servera, sen blire utgång någonstans på lördag. har du några bra tipps på uteställen?? // andrew

2007-09-19 @ 14:32:23
Postat av: barajagjohanna

Andrew: Haha, okej, dåså. Jag är bara i Ejendals arena när jag är i Leksand (hockey), har aldrig varit ut där, så har tyvärr inga tips. Åk till Falun och gå på Harrys istället...

2007-09-19 @ 15:27:34
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: ...

barajagjohanna.: ok du e hockey fanatiker, jag spelar sj hockey så det e ju bra att du tycker samma som jag då:) ok ska titta in i falun och se om det e något drag där.;) kram andrew

2007-09-19 @ 22:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback