Att ge upp och att inte ge upp

Högskoleprovet. Det kändes så himla bra när jag satt där idag. Jag tror nästan jag började le när jag föreställde mig mitt resultat och drömde mig bort om hur jag blir antagen på det där programmet norrut... Men så kom jag hem och rättade provet. Den delen som gick överlägset bäst räknades förstås bort. Och delen som gick överlägset sämst räknades. Så... nä. Nä.

Jag har nog gett upp nu. Tror jag. Jag tror inte jag orkar.

Med Leksand är det en annan sak. Jag ger aldrig upp. Men det går inte att komma ifrån att det är tungt. Jättetungt.

Tur det finns ett lyckopiller i min systerson. Och att jag har en vän i Uppsala som jag kan ringa och skrika ut min irritation och frustration över allt och alla till. Hon gör samma sak. Och vi skrattar åt varandra och oss själva. (Ja, vad var det som gick fel med oss?)


Kommentarer
Postat av: Sara

Högskoleprovet var ett eldprov som jag minns det... Men de säger att första gången får man se som en övning.
Fokusera på dina "lyckopiller"! Det är viktigast.

Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Tråkigt att det gick dåligt på högskoleprovet. Jag menar det.

Jag antar att Leksands prestation drog ner din egen... Om du slutar att heja på Leksand kommer du inte att drabbas av ständiga motgångar, då du slipper att ständigt bli besviken på ditt "hockeylag".

2008-04-06 @ 11:33:18
Postat av: barajagjohanna

Sara: Första gången jag skrev det var det mest ett kul test. Det här var tredje gången...

Niklas: Det sista ignorerar jag...

2008-04-06 @ 12:23:23
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback