Jag skriver!

Wow, vad härligt det är när det släpper lite.

Om två veckor ska vi ha textseminarium med en författare, närmare bestämt
Aase Berg. Det är kul, tycker jag. Nog för att vår ordinarie lärare är hur bra som helst, men det är ju jättekul att få besök av en författare och bra för oss att få andra ögon på våra texter också.

Och så kan jag ju avslöja att jag är antagen till en skola. Jag blev inte lite förvånad när jag fick mailet - det är ju bara en vecka sedan ansökningstiden gick ut! Jag vet inte om det är bra eller dåligt - är vi som fick mailet så självklara för att gå där eller var det bara vi som sökte? Hrm. Innan jag bestämmer mig måste jag ju dock veta om jag kommer in på något av allt annat jag har sökt. Men tänk om jag inte kan bestämma mig förrän en vecka innan skolan börjar, och tänk då om det är Stockholm jag bestämmer mig för, hur tusan ska jag på en vecka hitta någonstans att bo där?

Förresten är jag fortfarande illamående. Hela tiden. Jobbigt! Och nej, jag är inte gravid, "bara" lite magsjuk.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Grattis!! Kul att du kommit in! Låter jättespännande med ert textseminarium också :)

Postat av: Sara

Okej, jag tänkte precis fråga! ;)
Krya på dig och grattis till antagningen - oavsett om du tar den eller inte!

2008-04-23 @ 19:05:03
URL: http://frenchcreme.blogspot.com/
Postat av: Linn

Åh! Jättegrattis! Vad spännande! Jag blir såklart sjuuukt nyfiken. Håller tummarna på alla håll och kanter. Oavsett vad blir det säkert bra för dig till slut. Livet tycks lustigt nog knuffa en på rätt väg fastän man många gånger tvivlar på det.
Hoppas du kryar på dig snabbt. Kul med ett textseminarium som kan ge lite mer än det vanliga! Visst ger det en extra gnutta motivation? Åtminstone jag tycker jämt det. Blir så "eggad". :)
Kram
; Lino

2008-04-23 @ 19:19:37
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Lisa: Ja, det var lite kul. Jag hade misstänkt att jag skulle komma in, men visste ju inget säkert.

Sara: Jag tänkte på dig och Lisa, att ni säkert direkt skulle misstänka graviditet. ;)

Linn: Tack. Jag blev mest förvånad och får dåliga vibbar när beskedet kom så fort. Hehe. Men vi får se hur det blir. :)

2008-04-23 @ 19:22:42
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback