När jag inte är i Dalarna, då tar vi oss hem igen.


När Leksand inte klarade att ta sig upp till elitserien förrförra säsongen, tänkte jag tanken. När vi inte heller klarade att gå upp förra säsongen, sa jag det högt:

»Jag måste flytta.»

Min lillebror höll med. För såhär är det: på senare år har Leksand åkt lite som en jojo mellan elitserien och allsvenskan. De säsonger då vi har klarat att gå upp till elitserien igen, då har jag inte varit på plats i Leksand. Jag har nämligen inte bott i närheten. Första året som vi klarade att ta oss tillbaka till elitserien bodde jag i Uppsala och hade inte möjlighet att se särskilt många matcher. Nästa gång bodde jag i Paris. Och nu, de senaste åren, när jag har varit hemma och följt match efter match, då har vi inte lyckats. Till och med efter senaste säsongen när allt gick så himla bra, så lyckades vi inte ta oss ända hem.

Tidningarna har spekulerat i vad felet är, särskilt efter förra säsongen: Varför går inte Leksand upp när allt har gått så bra under året? Jag har hela tiden förstått... För Leksand kommer nu att spela tredje året i rad i allsvenskan - och hur många år har jag bott i Falun sedan jag kom tillbaka från Uppsala och Paris? I tre år. Det är mitt fel!

Men kära kullor, masar, Leksingar och annat löst folk, nu drar jag mitt strå till stacken, nu jäklar, nu kommer det hända. Leksand kommer att ta sig upp, för inför säsongen 08/09 flyttar ju jag från Dalarna igen.

Kommentarer
Postat av: Therese

Nu är jag visserligen totalt ointresserad av hockey och bryr mig ganska lite men dina leksandskompisar firar säkert flytten ;) För lagets skull kanske det är bäst du håller dig borta från Dalarna ;) Hoppas du hinner se en del matcher i vinter trots att du inte bor i Dalarna.

Postat av: barajagjohanna

Therese: Matcherna har varit inskrivna i kalendern ett tag, så jag lär planera hemresor lite efter hur hemmamatcherna på helgerna ser ut. Och när Leksand kommer och möter Sundsvall kommer jag ju titta.

2008-08-13 @ 22:45:36
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: L1

HAHA jaaa äntligen tänkte jag när det blev klart att du skulle flytta för så är det... bor du inte hemma så spelar Leksand i elitserien. =) du kommer ju självklart vara saknad på A2 höger i vinter men vafan, det kan man stå ut med eftersom det blir Elitserien 09/10.



Jag hoppas verkligen att Sundsvall tar sig till kvalserien och Leksand får en avgörande match där uppe och vinner... fatta coolt att fira segern till eliten på hemmaplan för din del ;) kommer iofs aldrig hände att Sundsvall spelar kvalserien till eliten men man kan alltid drömma. nattinatti systeryster!

2008-08-13 @ 23:07:23
Postat av: Veronika

Haha. Du är rolig du. (Säger jag som stängde av tv-n förra OS (eller liknande) eftersom jag märkte att om jag inte tittade gick det bättre för svenskarna ...)

2008-08-14 @ 08:02:02
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: barajagjohanna

L1: Ja, det kan man faktiskt stå ut med. Och jag lär ju finnas på A2 höger några matcher ändå. Men det har ju funkat förr - bara jag inte bor här och ser varenda match, så brukar det gå bra. Sundsvall till kvalet hoppas vi verkligen på! (Eller Timrå!)



Veronika: Haha, du ser, det är inte bara jag. ;)

2008-08-14 @ 10:22:54
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: C.72

Du inser väl att du aldrig mera kan återvända till Dalarna efter detta?



;)



(skoja ba')

Kram på'rej

2008-08-14 @ 16:48:36
Postat av: barajagjohanna

C.72: I know! Pust...

2008-08-14 @ 19:35:02
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Din utläggning ovan bevisar att du och Leksand är motsatsen till ler och långhalm.



Följaktligen bör du i dubbel bemärkelse lämna Leksand åt sitt öde. Dels vad beträffar dina för laget så tragikomiskt omhuldande tankar, såväl som rent geografiskt.



Jag är övertygad om att du vet att det är dags att släppa taget.

2008-08-14 @ 19:39:31
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Finns du fortfarande?

2008-08-14 @ 23:00:19
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Ja - till skillnad från Leksand.

2008-08-15 @ 05:53:21
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Haha. Sist jag kollade vann de en träningsmath.

2008-08-15 @ 10:16:38
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback