Dags för bröllop!

Håret är lockat. Kläder, skor och smink nedpackat. Jag ska på bröllop i norra Dalarna. Väderprognosen utlovar inget strålande solsken, utan snarare omkring femton grader och regn och jag undrar om lockarna kommer hålla ens till vigseln. I skrivande stund vräker regnet ner. Inte de bästa förusättningarna för ett utomhusbröllop. Paraply och långbyxor är också nedpackade. Jag hoppas dock att jag slipper använda det.

Tillsammans med mitt bröllopssällskap med den fina gravidmagen, sover jag i en liten stuga inatt. Det sägs att campingen har en fantastisk utsikt över både älv, sjö och fjäll. Imorgon kör vi alla arton mil hemåt igen.

Men nu är det dags att fara uppåt landskapet. Håll tummarna för uppehåll!


Kommentarer
Postat av: Sara

Men regn i brudkronan betyder lycka! 15° däremot vet jag inte? ;)

Roa dig kungligt i alla fall!

Postat av: Therese

Precis som Sara har jag hört att regn i brudkronan betyder lycka. Men det är ju inte vad man önskar på ett utomhusbröllop på sommaren. Hoppas ni hade trevligt!

2008-08-08 @ 21:15:38
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: Cliff Hanger

Hade de ingen plan b (partytält, hus eller nåt) ifall det skulle bli regn?

2008-08-08 @ 22:59:12
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Sara: Jag hoppas det betyder lycka, för regn fick hon i håret i alla fall...



Therese: Det var jättetrevlig trots regn!



Cliff Hanger: Jodå, vi satt och åt i partytält, och vigseln hölls under ett litet tak vid vattnet.

2008-08-09 @ 13:46:46
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback