Pluggro

Tidigare har jag inte kunnat plugga hemma hos mina föräldrar. Jag har inte kunnat koncentrera mig alls, eftersom jag tycker att jag blir störd hela tiden. Är det inte någon som spelar dansband på hög volym, så är det TV:n som låter eller någon som försöker prata med mig. Plugga gör jag bäst hemma hos mig.

Till nu.

Jag vet inte varför det funkar här och nu, men jag tror att jag har hittat stället där jag kan koncentrera mig. Det är konstigt att jag inte har tänkt på det förut, eftersom det är stället där jag sover. Jag ligger/sitter i sängen i gästrummet, som ligger längst bort från kök och vardagsrum. Jag har stängt dörren om mig och jag läser sida upp och sida ner om tryckfrihet och upphovsrätt och jag har till och med överstrykningspennan i högsta hugg hela tiden. Snart har jag läst ut två böcker. (Hur mycket som har fastnat är en helt annan femma. Att jag har mer kvar än vad jag redan läst är också en annan femma. En annan femma är dessutom att jag till och med har glömt att beställa den viktigaste boken - och att jag i dag har haft minimalt med inspiration. Men det var ju inte det jag ville berätta.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback