Med utsikt över en vit värld

Redan före snöfallet i dagarna två, var det ganska tjock med snö här. Nu är snödrivorna ännu högre och snön ännu djupare. I går kväll pulsade jag i snö lika djup som mina vinterstövlar är höga. Nu vill jag inte lämna Sundsvall för Falun om en vecka. Det är så oerhört fint här. Med ljusblå himmel och snöklädda träd, är det en fantastiskt vacker luciadag. På Nyhetsmorgon sjunger ett luciatåg om en strålande jul och om några timmar infinner mina vänner och jag oss på studentkörens julkonsert. Får jag ingen julkänsla nu, så tror jag inte att jag kan få någon julkänsla överhuvudtaget.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag kan berätta att det är MINST lika vackert här i Falun! Klarblå himmel, sol mellan träden och massor med SNÖ! Underbart. Kram

2008-12-13 @ 13:45:19
Postat av: barajagjohanna

Anna: Ja, det påstår mamma också, men jag vill hävda att vi har ett par decimeter mer snö här... :) Kram på dig

Postat av: Cliff Hanger

Här är det barmark. Känns väldigt exotiskt med så där mycket snö (trots att vi hade det här för några veckor sedan).

2008-12-14 @ 22:21:32
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback