Det är min blogg, jag får klaga hur mycket jag vill

Om man läser heltid på högskola, är det då meningen att man ska vara tillgänglig att plugga dygnet runt? Får läraren begära att man ska göra uppgifter en söndag? Troligen är det så, men jag tycker att det verkar dumt. Jag förstår om jag ska vara tillgänglig heltid (förslagsvis 8-17) måndag-fredag. Idag, söndag, är det meningen att jag ska följa nyhetsflödet på radio, TV och i (pappers)tidningar. Men jag jobbar. Men det kanske inte är en godkänd anledning för att inte göra uppgiften fullt ut? Nu har jag ju tur så att jag kan lyssna på Ekot på webradion samtidigt som jag jobbar, men ändå. Någon som vet, hur fungerar det?


För övrigt är jag så less just nu att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. För det första är det alldeles för mycket att göra på jobbet, för det andra har jag noll motivation för den kommande kursen (ger mig litterär gestaltning!) och för det tredje har jag fortfarande inte börjat med essän. Skrivkrampen vill inte ge med sig och jag börjar få rejält med pluggångest. Även min gamla fiende söndagsångesten har för första gången på länge börjat tränga sig på...


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Tycker det verkar lite konstigt att det ska krävas på en söndag..det är ju trots allt inte en skoldag. Vet faktiskt inte hur det fungerar men man måste ju kunna jobba och vara ledig från skolan någon dag i veckan i alla fall.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback